Hlavní obsah

Schwarz: Může to být poslední sezóna Škody

Radek MalinaPrávo

V nadcházející sezóně bude Němec Armin Schwarz lídrem jezdecké sestavy týmu Škoda Motorsport, která po roční odmlce absolvuje kompletní šampionát. Jak vyplývá ze zpovědi jedenačtyřicetiletého pilota při prvním setkání nově složeného týmu, může se klidně pro mladoboleslavský tým jednat o sezónu poslední.

Foto: Škoda Motorsport - čtěte více

Armin Schwarz při rozhovoru se šéfem týmu Škoda Motorsport Martinem Mühlmeierem.

Článek

Jak vidíte jezdecké obsazení druhého postu týmu Škoda Motorsport pro nadcházející sezónu? Tuohino je vyrovnaný jezdec, který dostatečně předvedl své kvality. Při Finské rallye ukázal s fabií parádní výkon jeho krajan Paasonen. Alex Bengue je na asfaltu výborný. Myslím, že je naše sestava dobrá.

Je pravda, že jste při jejím sestavování měl vedle šéfa týmu Mühlmeiera hodně velký vliv? Rozhodně ne. Mluvili jsme spolu o jménech, která přicházela do úvahy někdy v září. Ale od té doby ne.

Do mladoboleslavského týmu přišli dva jezdci z Finska a jeden z Francie. V Česku by si mnoho lidí přálo, aby ve Škodě byl český jezdec. Nejčastěji se mluví o Romanu Krestovi. Co o něm soudíte? Určitě má talent a dosáhl několika skvělých výsledků. Ale zcela upřímně si myslím, že není natolik mentálně silný, aby mohl vyhrávat soutěže mistrovství světa. Jeho výkony nejsou vyrovnané. Jednou zajede skvěle, podruhé se mu nedaří. Je to s ním jako na houpačce. Myslím, že neumí snést velký tlak. Navíc je kolem něho spousta lidí, kteří mu našeptávají a hodně ho ovlivňují.

Mnoha fanouškům v Česku jste trnem v oku právě vy? Není fér porovnávat moji popularitu v Česku třeba právě s tou, které se těší Roman Kresta. Navíc jeho fanoušci jsou špatní. Nejsou realističtí, neumějí odhadnout jeho sílu. Každopádně v nadcházející sezóně dostane šanci ukázat své kvality. V souvislosti s tím si jen zapamatujme, že si místo v týmu Ford koupil.

Jak vidíte šance Škody s Fabií WRC v příštím ročníku MS? Máme jistý potenciál, ale nemyslím, že můžeme být na stupních vítězů. V padesáti až šedesáti procentech soutěží budeme podle mého soudu na bodovaných pozicích. Tak od pátého místa dolů. Za příznivých okolností pak můžeme být i výš. Nikdo by ale neměl očekávat nic převratného dříve než při Akropolis rallye. Je třeba si uvědomit, že je tady Citroön, který rozhodně bude chtít obhájit titul v Poháru konstruktérů. Jenže ten bude hlavním cílem i u Subaru, útok k návratu na nejvyšší místo plánuje Peugeot. Silný bude tradičně Ford. Je třeba dívat se na vše realisticky.

To nejsou příliš optimistická slova. Zvláště když vedení koncernu vyhlásilo, že po letech velkých investic je čas vše splatit v podobě úspěšných soutěží.Všichni by si měli uvědomit, že je potřeba s novým autem pracovat tři roky, abyste se stali konkurenceschopnými a ve čtvrtém mohli bojovat o vítězství. My jsme teprve ve třetím roce. I proto si dokážu představit, že Škoda v rallye sportu skončí a nadcházející sezóna bude její poslední.

Cítíte ze strany vedení větší tlak než jindy? Ne. Pohybuji se v tomto sportu tak dlouho, že se mnou vzrůstající tlak nic nedělá. Spíše mě to motivuje. To je to správné slovo.

V loňské sezóně jste absolvovali jen vybrané soutěže. V roce 2005 pojedete všech šestnáct soutěží. Jak těžké to pro vás bude? Pro mě, moji manželku i dceru to bude hodně tvrdé. Vždyť někdy jsem doma jen tři dny a už musím za dalšími povinnostmi. Ale žena mě v mém úsilí podporuje.

Reklama

Související témata: