Článek
"V letošním roce mám dosud největší šanci na pořádné umístění a nehodlám tuhle příležitost pustit," citoval Gardemeisterova slova před začátkem soutěže v monackém knížectví server wrc.com.
Podle finského pilota patří Focus v současném autoparku v mistrovství světa k nejlepším vozům pro asfaltové soutěže. "Monte Carlo je moje oblíbená soutěž a letos mám navíc k dispozici nejlepší vůz, v jakém jsem během své kariéry seděl. Jaký jiný cíl si můžu dát, než umístění na stupních vítězů," prohlásil s úsměvem devětadvacetiletý Gardemeister.
"Samozřejmě, že každému jezdci chvíli trvá, než se sžije s novým vozem. Já ale začínám velice dobře rozumět tomu, proč se Focusu loni na asfaltu tak dařilo," dodal Fin, jenž v loňském roce v barvách týmu Škoda Motorsport skončil nejlépe sedmý na Německé rallye.
:. ANKETA |
Jak si povede Toni Gardemeister při Rallye Monte Carlo? Hlasujte v anketě na konci článku. |
Úvod pro Citroën
Úvod 73. ročníku tradiční soutěže světového šampionátu vyšel nejlépe jezdcům týmu Citroën. Nejrychlejší čas na první erzetě úvodní páteční etapy zajel úřadující mistr světa Sébastien Loeb, s 11sekundovou ztrátou vstoupil do rallye jeho Francouzův týmový kolega Francois Duval.
Za koncernovými konkurenty se srovnali oba piloti týmu Peugeot, Markko Märtin a Marcus Grönholm. Gardemeister s fordem zajel pátý čas, když se vklínil před dvojici jezdců Subaru, Pettera Solberga a Stéphana Sarrazina.
Na desátém místě figuroval po první rychlostní zkoušce nováček mladoboleslavské Škody Alex Bengue, dvanáctý čas zajel novic Fordu Roman Kresta. Druhého jezdce Škody Armina Schwarze zpomalily problémy s diferenciálem a patřila mu sedmnáctá příčka.