Článek
Druhý skončil Krestův týmový Fin Toni Gardemeister a třetí byl Francouz Gilles Panizzi s mitsubishi. Do Poháru konstruktérů získal český jezdec spolu s Gardemeisterem deset bodů a mají stejnou bilanci jako obhájci trofeje z Citroënu.
Kresta měl ve druhé etapě soutěž výborně rozjetou a mohl útočit hodně vysoko. V sobotu večer však musel dočasně odstoupit z rallye kvůli poruše převodovky. Podle nového pravidla byl penalizován a mohl se do soutěže vrátit. Z původního sedmého místa ale klesl na desátou příčku. V úvodu závěrečného třetího dne se však díky vítězství ve dvanácté rychlostní zkoušce dostal na osmou pozici, které už udržel. Při odečtení pětiminutové penalizace by se Kresta zařadil na čtvrté místo.
.: FOTOGALERIE Rallye Monte Carlo 2005 |
První etapa |
Druhá etapa |
Třetí etapa |
Ve třetí etapě mu pomohl k posunu na bodované příčky také výpadek Nora Pettera Solberga. Exmistr světa na dvanáctém měřeném úseku, který Kresta vyhrál, vylétl z trati a urazil kolo. Zkusil jet dál, ale nakonec musel odstoupit. Podobný osud potkal dalšího bývalého světového šampiona Marcuse Grönholma. Fin sice ztratil několik minut a přišel o druhé místo, ale dokázal pokračovat a skončil pátý.
O více než minutu vyhrál Kresta boj o osmou příčku s nováčkem v týmu Škody Alexandrem Benguem. Francouzský pilot zůstal v soutěži sám po sobotní nehodě stájové jedničky Němce Armina Schwarze, který musel být s poraněným ramenem převezen do nemocnice v Nice. Lékaři mu nasadili sádrový korzet a ještě večer ho propustili. Zatím není jasné, zda bude Schwarz schopen jet za tři týdny Švédskou rallye. Díky Bengeuovi získala Škoda bod do Poháru konstruktérů.
Kresta se v sobotu propracoval na sedmé místo, ale radost z úspěšného účinkování mu pokazila závěrečná erzeta druhého dne. Osmadvacetiletý jezdec o kámen poškodil zavěšení levého předního kola u svého focusu, zkoušku sice dokončil bez velké ztráty času, ale před startem do 97 km vzdálené servisní zóny v Monaku musel opravovat.
Podle pokynů od týmových inženýrů s navigátorem Janem Tománkem opravu zvládli, ale před cestou do Monaka museli odpojit při výměně kola hnací hřídel. Přesto pak zůstali stát se zaseklou převodovkou asi 20 km od servisu. "Mrzí mě, že jsme tam zůstali stát, ale bohužel nebyla šance dojet do Monaka," řekl Kresta po náročném závěru druhé etapy. Jako jeden z prvních tak poznal na vlastní kůži nové pravidlo zvané SuperRally - dostal přidělen čas vítěze erzety plus pětiminutovou penalizaci.
Výsledky Rallye Monte Carlo: | |
1. Loeb (Fr./Citroën) | 4:13:05,6 |
2. Gardemeister (Fin./Ford) | +2:58,3 |
3. Panizzi (Fr./Mitsubishi) | +3:40,1 |
4. Märtin (Est./Peugeot) | +5:27,7 |
5. Grönholm (Fin./Peugeot) | +7:33,8 |
6. Stohl (Rak./Citroën) | +8:08,9 |
7. Rovänperä (Fin./Mitsubishi) | +8:29,3 |
8. Kresta (ČR/Ford) | +9:18,1 |
9. Bengue (Fr./Škoda) | +10:32,0 |
10. Warmbold (Něm./Ford) | +15:09,1 |
... | |
20. Valoušek (ČR/Suzuki) | +28:04,8 |
21. Prokop (ČR/Suzuki) | +32:48,4 |
Pořadí MS po prvním závodu: | |
1. Loeb 10, 2. Gardemeister 8, 3. Panizzi 6, 4. Märtin 5, 5. Grönholm 4, 6. Stohl 3, 7. Rovänperä 2, 8. Kresta 1. | |
Pohár konstruktérů: | |
1. Citroën 10, 2. Ford 10, 3. Mitsubishi 9, 4. Peugeot 9, 5. Škoda 1. |