Hlavní obsah

Hattrick Loeba byl pádným důvodem k oslavám

Mistr světa v rallye Sebastien Loeb se svým navigátorem Danielem Elenou dosáhli na víkendové Rallye Monte Carlo třetího vítězství na monackých tratích v řadě. Posádka týmu Citroën Sport se tak zařadila mezi velikány motoristického sportu jakými jsou Tommi Mäkinen, Sandro Munari či Walter Röhrl.

Foto: Citroën

Sebastien Loeb (vpravo) se spolujezdcem Danielem Elenou a s vozem Citroën Xsara WRC v cíli Rallye Monte Carlo 2005.

Článek
Fotogalerie

Mäkinen, Munari i Röhl na Rallye Monte Carlo triumfovali čtyřikrát, z toho Mäkinen v řadě a Munari s Röhlem si připsali tři vítězství v řadě. Za obhajobou loňského prvenství vyrazila posádky Loeb/Elena s jistotou zkušených závodníků. Po úvodní etapě, kdy vyhráli tří rychlostní zkoušky (RZ) ze čtyř, jim patřilo průběžné první místo. V týmu se z pátku na sobotu spalo dobře, neboť na druhém místě byla další posádka s vozem Citroën Xsara WRC Belgičané Francois Duval a Stéphane Prévot.

"Všechno šlo dobře. Menší problém jsem měl na třetí rychlostní zkoušce, když mi v zatáčce zhasl motor. Auto uklouzlo na sněhu, který na trať naházeli diváci," řekl k prvnímu dni Loeb. Spokojený byl i jeho týmový kolega Duval. "Určitě jsem nečekal, že hned na začátku této soutěže pojedu tak dobře," hodnotil nováček v týmu první etapu. Druhou příčku udržel i přes hodiny, které dostal ve stejném místě jako Loeb. "Příčina byla stejná," dodal Duval.

V sobotu skončil Duval

Druhá etapa se nesla pro Loeba ve znamení zvyšování náskoku. Na jejím konci za Loebem druhý Marcus Grönholm na peugeotu ztrácel téměř dvě minuty. Duval musel kvůli havárii v šesté RZ ze závodu odstoupit. "Jel jsem dost rychle, ale nebylo to ještě na maximum. Přijeli jsme do brzdné zóny, kde auto chytilo ochrannou lyžinou pod motorem o vozovku," popisoval nehodu Duval. "Nemohl jsem zatočit natolik, jak bylo potřeba. Auto se řítilo smykem na sloup a nárazu na pravou stranu už jsem nemohl zabránit." Spolujezdec Prévot musel na vyšetření do nemocnice, které nakonec vyvrátilo podezření ze zlomeniny nohy.

V soutěži tak pokračoval osamocený Loeb, který si své vedení udržoval i ve třetí etapě. Svůj třetí triumf na Rallye Monte Carlo zakončil s náskokem téměř tři minuty na druhého Toniho Gardemeistera na fordu. "Pokaždé, když jedu v Monte Carlu, cítím velkou motivaci," řekl Loeb na konci závodu a přiznal, že nejšťastnější byl po skončení Rallye Monte Carlo 2002. "Bylo to poprvé a úplně něco nového," zdůvodnil.

Úspěch na Rallye Monte Carlo slavil i dvaatřicetiletý Rakušan Manfred Stohl z OMV World Rally Teamu, který se svou Xsarou obsadil celkové šesté místo a pokořil mnohé jezdce továrních týmů.

Reklama