Hlavní obsah

Loprais prorazil na Silk Way Rallye nádrž, Valtr jel v horečkách

Volgograd/Praha

Druhá etapa Silk Way Rallye, která měla start i cíl ve Volgogradu, dala startujícím pořádně zabrat. Problémy měly i české posádky. Aleš Loprais prorazil nádrž, Jaroslav Valtr jel v horečkách a navíc dojížděl bez brzd. Přesto v bitvě s továrními Kamazy obstáli.

Foto: www.loprais.cz

Lopraisova tatra před startem Silk Way Rallye

Článek

Nová Tatra Královna 69 dává Aleši Lopraisovi pořádně zabrat. „Měli jsme problémy s přísunem paliva, ale největším problémem byla proražená nádrž, z které nám unikala nafta, i když jsme ji zalepili. Ve druhé části etapy jsem jel, co to dalo, abych co nejvíc snížil ztrátu, protože oprava nádrže nás stála asi čtyřicet minut. Nefungující vnitřní dorozumívací zařízení nám sice komplikovalo komunikaci, ale zvládli jsme to. Samozřejmě, že mne ztráta mrzí, ale Královnu testujeme a vychytáváme dětské nemoci, takže jsme na problémy psychicky připravení. Co se týká rychlosti a jízdních vlastností, je auto skvělé,“ sdělil pro Právo a Sport.cz Aleš Loprais, který dojel osmý a klesl na celkově šestou příčku, ale stále je z českých kamiónů nejlepší.

Brzdy v plamenech

Etapa vedla kamením i pískem a místy, kde se odehrávala před šedesáti lety slavná Bitva u Stalingradu. Skvěle si vedly i oba liazy KM Racing Teamu. Vlastimil Vildman dojel pátý a Jaroslav Valtr šestý. Oba jsou i celkově v první desítce, které vládnou domácí tovární Kamazy a Ajrat Mardějev.

Jaroslava Valtra stejně jako v neděli, kdy ho v cíli polévali vodou, trápila bolest hlavy, horečka a střevní potíže. Navíc se mu v rychlých úsecích přehřívaly brzdy, dokonce se utrhlo brzdové obložení a do cíle dojel bez funkčních brzd.

„Změn směru bylo opravdu hrozně moc. Několikrát jsem se i zmýlil, ale vždy se mi to podařilo zjistit hodně brzy a čas jsme neztráceli. Ale domácí sborná letěla obrovským tempem, ti kluci to tu musejí mít detailně naježděno a evidentně se tu dobře vyznají,“ řekl po dojezdu navigátor Vildmanovy posádky Martin Macík mladší. A k rychlým úsekům dodal: „Brzdy nám jen hořely.“

Výsledky 2. etapy (Volgograd-Volgograd, 547 km, z toho 478 km speciál. test):
Kamióny:
1. Karginov 6:01:49 h.
2. Mardějev +13:46 min.
3. Šibalov (vš. Rus., Kamaz) +22:17
...6. Vildman +51:23
7. Valtr (oba Liaz) +58:26
8. Loprais (vš. ČR, Tatra) +1:00:03
Tománek s Tatrou nebyl klasifikován.
Celkově:
1. Mardějev 10:47:38
2.Šibalov +6:26
3. Karginov +24:52
...6. Loprais +52:18
7. Valtr +57:13
8. Vildman +1:04:46.
Automobily:
1. Vasiljev, Jevtěchov (Rus., G-Force) 6:05:23
2. Gache, Garcin (Fr., SMG Buggy) +7:03
3. Gadovin, Kuzmin (Rus., G-Force)
Celkově:
1. Vasijlev 10:19:16
2. Gache +3:07
3. Schlesser, Žilcov (Fr./Rus., Schlesser Original) +18:45.

Reklama

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Nejnovější články

NačítámNačíst další články