Hlavní obsah

Pechovu zasněženou romanci uťala porucha převodovky

PRAHA

Jubilejní ročník, jak má být. A podmínky, které sluší a patří k zimní soutěži. Taková byla letošní, v pořadí čtyřicátá Rallye Šumava. Po vítězství se ještě ve druhé etapě natahoval se svým Focusem WRC Václav Pech, premiérový triumf v okolí Klatov mu ale zase unikl. "To, jak nikdo nemá dopředu nic jasné, je na rallye krásné," říká Pech v ohlédnutí za druhým podnikem českého šampionátu.

Foto: eWRC.cz/Vít Bezděkovský

Václav Pech s Fordem Focus WRC na trati 40. ročníku Rallye Šumava.

Článek

Po loňském ročníku, kdy po neshodách s organizátory ohledně zákazu použití pneumatik s hřeby odjížděla většina jezdců silně rozezlená, panovala letos diametrálně odlišná atmosféra.

"Byl jsem ze soutěže nadšený už při tréninku. Ve středu ráno jsme se probudili doslova do zasněžené pohádky. I přesto, že bylo všude kolem bílo, byly všechny erzety dobře propluhované. Pořadatelé si narozdíl od loňska dali při přípravě rallye záležet a už na trénink byly připraveny stoprocentně projeté tratě," neskrýval spokojenost ani Pech.

"Jízda na sněhu a ledu nabízí soutěžním jezdcům ze všech povrchů ten vůbec největší požitek. I když nemáme s jízdou na hřebech moc zkušeností a je poměrně obtížné volit pneumatiky na tvrdý led a měkký sníh, dostali jsme se rychle do tempa. Na Šumavě panovaly skutečně ideální podmínky, navíc tamní tratě jsou dostatečně široké, abychom si dokázali jízdu užít," pochvaloval si český mistr z let 2002 a 2003.

Náplastí vítězství ve Wintercupu

Vítěz úvodního podniku MMČR, který se jel stejně jako loni v rakouském Freistadtu, rozjel soutěž dobře a po první etapě vedl. "Páteční část byla hodně rychlá, odstupy byly minimální a bylo jasné, že rozhodovat se bude v sobotu v okolí Vimperku. Druhá etapa nabídla skvělé svezení, které si musel každý pilot užívat. I ze mne časem opadla nejistota na sněhu a obavy, zda auto uklouzne nebo ne, takže jsem s přehledem jezdil zatáčky ve velkých rychlostech smykem a dveřmi napřed," líčil pilot EuroOil týmu.

V desáté rychlostní zkoušce ale přišel konec. "Praskla hnací hřídel do převodovky, auto se na místě zastavilo a nebyla šance, jak se dostat do servisu. Hřídel přitom měla vydržet ještě minimálně čtyři sta kilometrů, jenže podobné vady neodhalí před soutěží ani rentgen. Taková věc ale může postihnout každého, podmínky jsou pro všechny stejné. Das ist motorsport," popsal už se smíchem osmadvacetiletý plzeňský rodák.

Po odstoupení ale moc dobrou náladu neměl. "Štvalo mě to. Na vítězství na Šumavě pořád čekám, už několikrát jsem sahal v okolí Klatov po triumfu, a zase to nedopadlo. I když to, jak nikdo nemá dopředu nic jasné, je na rallye krásné," uzavřel smířeně Pech.

Na Šumavě si pro první vítězství ve 'velké' rallye dojel Tomáš Vojtěch s peugeotem, který v konečném účtování nakonec předstihl svého bratra Štěpána, jenž zajel na desetinu stejný čas. Pechovi na náladě přidalo alespoň vítězství v premiérovém ročníku Wintercupu, do něhož se započítávaly výsledky z jednotlivých etap rakouské Jänner rallye a soutěže na Šumavě.

Reklama

Související témata: