Hlavní obsah

Kopecký drtí soky při Barum rallye, Pech nestíhá. Fin Lappi vyletěl a trefil strom

Zlín

Famózní představení! Jan Kopecký, pilot továrního týmu Škoda Motorsport, je po úvodní etapě v čele Barum rallye. Pilot soutěžní Fabie S2000 předvádí na Zlínsku naprosto ohromující výkon. Vyhrál všech devět měřených úseků a před druhým Václavem Pechem jedoucím se stojem Mini Cooper S2000 má náskok více než půl minuty. V neděli posádky čeká šest měřených úseků o celkové délce 103 kilometrů.

Foto: Zdeněk Němec, ČTK

Jan Kopecký a Pavel Dresler ve voze Škoda Fabia S2000 na Barum raylle.

Článek

Jednatřicetiletý rodák z Opočna nejprve skvěle zvládl speciální zkoušku v ulicích Zlína. „Atmosféra ve městě byla nádherná," rozplýval se Kopecký. Druhý zůstal dosavadní lír českého šampionátu Pech. „Zdálo se mi, že nejsem moc rychlý," brumlal nespokojeně, když ztratil 3,2 vteřiny.

V následujícím průběhu etapy se situace opakovala. Pech soka vstupujícího výrazně do hry o český titul naháněl marně. „Auto funguje perfektně, začátek jsme měli dobrý," rekapituloval Kopecký první polovinu sobotní etapy, po níž byl před Pechem o osmnáct vteřin. „Jeli jsme na hraně. Neměl jsem dobrý pocit, trať hodně klouzala," lamentoval naopak Pech.

Následně závod opustil Kopeckého týmový kolega Fin Esapekka Lappi s Fabií S2000. Při šesté rychlostní zkoušce totiž levou stranou trefil strom a ztratil téměř čtyři minuty, když více než polovinu trati absolvoval s otevřenými pátými dveřmi.

Lappi: Je to k vzteku

Následující erzetu sice s výrazně poškozeným strojem dokončil pouhé čtyři vteřiny za Kopeckým, ale komisaři jej do dalších bojů kvůli poškozenému bezpečnostnímu rámu nepustili. „Je to k vzteku. Strašně jsem se těšil, že naberu zkušenosti na asfaltu. Místy to bylo sice šílené a hrozně těžké na kluzké trati, ale odstoupení mě hrozně mrzí. Předčasně opouštím už druhou soutěž v řadě," čertil se Esapekka Lappi.

Při minulém startu v rámci Asijskopacifického šampionátu nedokončil rallye v Malajsii kvůli potížím s vozem. Nyní šlo o chybu pilota. „V místě karambolu byla na asfalt vytahaná šotolina, ztratil jsem kontrolu nad zadní částí, snažil se ještě pomocí ruční brzdy situaci vybojovat, ale nárazu do stromu jsme se nevyhnuli," popsal klíčový okamžik Lappi.

Těšit jej může postavení týmového kolegy Kopeckého, který má našlápnuto k třetímu vítězství ve zlínské soutěži. „Šlapal jsem na plyn od začátku, nešetřil jsem se. Při závodech v mistrovství Evropy to jinak nejde. Trošku jsem ubral a tempo snížil až při poslední rychlostní zkoušce na Pindule, která se jela za tmy mezi stromy. Neriskoval jsem, abych neudělal chybu," komentoval Kopecký sobotní finiš.

Zdaleka není rozhodnuto, varuje Kopecký

Odmítal předčasné oslavy. „Ještě zdaleka není rozhodnuto. Zkušenosti z minulosti jsou důrazným varováním před jakýmkoliv podceněním situace," říkal Kopecký v narážce na rok 2010, kdy o vítězství přišel při nedělním vyvrcholení soutěže po výletu mimo trať. „Bojuji na maximum, ale stejně Honzovi nestačím. Jede opravdu rychle," prohlásil Pech s vidinou šesti nedělních měřených úseků.

Pokud Kopecký udrží sobotní formu i v průběhu druhé etapy a soupeři výrazně nezrychlí, zařadí se třetím triumfem po bok legend, které dokázaly Barum rallye vyhrát v minulosti třikrát. Zlínským hattrickem se dosud pyšní Vladimír Hubáček (1972, 1973, 1975), John Haugland (Norsko - 1976, 1979, 1980), Enrico Bertone (Itálie - 1995, 1997, 1998), Roman Kresta (2000, 2001, 2006).

Průběžné výsledky po 9. rychlostní zkoušce:
1. Kopecký, Dresler (ČR, Škoda Fabia S2000) 1:13:56,1
2. Pech, Uhel (ČR, Mini John Cooper Works S2000) +37,5
3. Kresta, Gross (Škoda Fabia S2000) +1:05,5
4. Tarabus, Trunkát (ČR, Škoda Fabia S2000) +1:51,7
5. Wiegand, Frank (Něm., Škoda Fabia S2000) +1:56,9
6. Jakeš, Norek (Mitsubishi Lancer Evo IX) +5:24,5.

Reklama

Související témata: