Hlavní obsah

Bitva ve světových rallye je hodně vyrovnaná

LEÓN

Mistrovství světa v rallye za sebou má tři podniky a ukazuje se, že šampionát letos bude zřejmě hodně vyrovnaný. Mladoboleslavský tým zatím bodově paběrkuje, ale nová Škoda Fabia WRC05 by mohla být příslibem pro další podniky. Mexická rallye patří v celém seriálu k nejnáročnějším, což se potvrdilo na horských šotolinových cestách kolem Leónu.

Foto: Škoda Motorsport

Škodovkám se v probíhajícím ročníku MS zatím příliš nedaří - ilustrační foto.

Článek

"Bylo to náročné fyzicky, ale pochopitelně i na techniku. My jsme vyjeli s novou verzí subaru a přes určité obavy auto potvrdilo, že jsme o veliký kus dál," liboval si v cíli Nor Petter Solberg, který zvítězil a ujal se vedení v šampionátu.

Kresta měl smůlu

Šéf Fordu Malcolm Wilson určitě nelituje angažmá Romana Kresty, i když s jeho nasazováním do šampionátu značek zatím hodně šetří. V Mexiku, kde jel Kresta poprvé a navíc s novým spolujezdcem Janem Možným, byl český mladík dlouho nejrychlejší ze čtyř fordů a bojoval zcela reálně o šestou příčku. Poškozený závěs pravého předního kola mu však vystavil předčasně stop. Jeho týmový kolega a bývalý škodovácký jezdec Toni Gardemeister opět začal pomalu, ale tentokrát se na stupně neprobojoval a přišel o celkové vedení v šampionátu.

Druhou mízu jako by chytil Peugeot. Dvojnásobný mistr světa Markkus Grönholm a estonský dravec Markko Märtin nejenže dojeli za Solbergem, ale vynesli tradiční francouzskou značku do čela Poháru konstruktérů. Na to mírně ztrácí obhájce trofeje Citroen. Loňský mistr světa Sébastian Loeb měl v Mexiku opět smůlu, ale fantastickou jízdou se dostal těsně za stupně vítězů. Kolega Francois Duval mu však opět příliš nepomohl.

Schwarz nestíhá

Před škodovkou je i Mitsubishi, což měl být její nejbližší soupeř. Nedaří se především jedničce týmu Arminu Schwarzovi. Rychlostí už nestačí, což přiznal i v Mexiku... "Ztrácím hlavně na rovinkách, hodně často brzdím."

Možná by pro něj i značku bylo lepší, kdyby svoje bohaté zkušenosti využil při vývoji a vylepšování soutěžní fabie. Kdyby Jani Paasonen nehavaroval hned v úvodu soutěže, mohl bojovat směle o šestou příčku, možná i lepší, protože nezajížděl špatné časy. Smůla ho potkala v poslední den, kdy v závěrečné erzetě trefil krávu, které zlomil nohu. Mladoboleslavská továrna má připraveny ještě další jezdce, především Švéda Mattiase Ekströma, Fina Janne Tuohina a francouzský talent, údajného Loebova nástupce Alexe Bengueho.

Velmi dobře si vede v juniorském šampionátu Pavel Valoušek. Se Suzuki Ignis S1600 dokázal i přes havárii v úvodu soutěže a třicetiminutovou penalizaci dojet pro body a hlavně v náročných podmínkách prokázal, že je nejen dost rychlý, ale uvědomuje si také, kdy je lepší ubrat plyn.

Reklama

Související témata: