Článek
Tuohino nakonec musel zastavit už po prvním nedělním měřeném úseku. "Najednou začal motor vadnout a do kabiny se navalil kouř. Nebylo vidět, špatně se dýchalo. Bylo jasné, že jde o turbo," líčil Tuohino důvod odstoupení. "Do cíle jsme dojeli pomalu s otevřenými okny, abychom mohli vůbec dýchat. Dál se jet nedalo," dodal.
Němec Armin Schwarz měl v sobotu jiný problém. Na škodovky má totiž asi spadeno živočišná říše. V Mexiku Paasonen přerazil krávě nohu, na Novém Zélandu se postavili do cesty Schwarzovi krocani.
"Najednou jich bylo před autem několik. Byla to rána, bál jsem se o chladič, ale naštěstí k vážnému poškození nedošlo. Kolik krocanů nepřežilo, to nevím," líčil svoji příhodu Schwarz a navíc poznamenal: "V této fázi nejsme dost rychlí, abychom soupeřům stačili."
S dosavadním průběhem sezóny není příliš spokojen ani šéf týmu Martin Mühlmeier. "Zatím jsme nedosáhli takových výsledků, jaké bychom chtěli. Janneho problémy s motorem ale byly příčinou teprve prvního odstoupení z technických důvodů. Před námi je ještě dvanáct soutěží, v nichž se musíme pokusit o větší vyrovnanost," prohlásil po čtvrtině šampionátu vedoucí mladoboleslavského týmu.
Mistrovství světa v rallye se nyní stěhuje ke čtyřem šotolinovým podnikům v Evropě, poprvé se jezdci představí na starém kontinentu při Italské rallye. Soutěž na Sardinii se jede poslední dubnový víkend a středomořská anabáze poté bude pokračovat na Kypru, v Turecku a Řecku.