Hlavní obsah

Král rallye si musí hlídat záda. Největší hrozbou pro Ogiera bude týmový parťák Latvala

Praha

Krále sesadil. Nyní Sébastien Ogier okusí roli obhájce titulu. Třicetiletý Francouz v minulé sezóně vybojoval premiérový titul mistra světa v rallye při návratu Volkswagenu do šampionátu a vystřídal na trůnu krajan Loeba. Jeho skalp bude hodně žádaný v nové sezóně, která startuje dnes legendární Rallye Monte Carlo.

Foto: Zdeněk Sluka, Právo

Sébastien Ogier s Volkswagenem Polo WRC na trati loňské Rallye Monte Carlo, kde načal cestu k prvnímu titulu kariéry.

Článek
Fotogalerie

„Uvědomuji si, že získat titul bylo těžké, ale jeho obhajoba bude nepochybně složitější. Nicméně po loňské sezóně mám obrovskou důvěru v naše auto, které se přes zimu po drobných vylepšeních stalo ještě spolehlivějším," říká Ogier, pro něhož je zásadní novinkou snad jen skutečnost, že za obhajobou už nevyrazí jako nezadaný. Od konce loňského roku totiž randí s hvězdnou televizní moderátorkou Andreou Kaiserovou.

Ogier v loňské sezóně neměl konkurenci a vyhrál devět z třinácti podniků. Letos však bude stát proti smečce hladových dravců. Týmový parťák Latvala byl minulý rok v nevýhodě, protože ve srovnání s francouzským pilotem Volkswagenu neměl s vozem roční zkušenosti. Nyní se však pozice srovnaly. „Vedení týmu mě ujistilo, že neexistuje žádná týmová jednička ani dvojka. Jsme si s Ogierem rovni a můžeme bojovat o titul, což je pro mě dobrá zpráva, protože jsem v úplně jiné roli než před rokem," tvrdí Jari Matti Latvala.

Nebojí se, že je Ogier nepřemožitelný. „Jo, vyhrál devět z třinácti rallye, jenže každý rok je jiný. A i on je porazitelný. Rovněž Loeb měl dvě sezóny, kdy bylo možná mu vzít titul. Jenže abyste porazili šampióna, je třeba držet stabilní formu. Po důkladném seznámení s Polem WRC v průběhu minulé sezóny už jsem toho schopen," ujišťuje Latvala.

Po odchodu Francouze Sébastiena Loeba, devítinásobného mistra světa, je těžké hledat mimo mistrovský tým hlavního soupeře pro Ogiera. Jezdecké složení se dramaticky přeskupilo. Trojnásobný vicemistr světa Hirvonen se po dvou letech u Citroënu vrátil k Fordu, přičemž za poslední dva roky slavil jediné vítězství. Má ještě šanci? Je schopný vyhrávat? Nebo třiatřicetiletý Fin jen ve známém prostředí hodlá dožít kariéru?

„Minulý rok se sešlo více negativních faktorů. Volkswagen byl o krok napřed, já udělal několik drobných chyb a nakonec Citroën ukončil vývoj pro danou sezónu. Rozhodl jsem se proto, že moje budoucnost je lepší směrovat jinam," připouští Mikko Hirvonen, že se neztotožnil s postojem vedení francouzského týmu, neboť pořád sní o premiérovém titulu.

Jeho parťákem bude pětadvacetiletý Elfyn Evans, který se blýskl v minulé sezóně šestým místem na Sardínii a v Německu, ale s vozem WRC má na kontě v MS jediný start.

Týmy pro MS 2014
Volkswagen Motorsport
1. Sebastien Ogier, Julien Ingrassia (Fr.) Volkswagen Polo WRC
2. Jari Matti Latvala, Miikka Anttila (Fin.) Volkswagen Polo WRC
Andreas Mikkelsen, Mikko Markkula (Nor./Fin) Volkswagen Polo WRC
Citroën Total Abu Dhabí
3. Kris Meeke, Paul Nagle (Ang./Fr.) Citroën DS3 WRC
4. Mads Ostberg, Jonas Andersson (Nor./Švéd.) Citroën DS3 WRC
Khalid Al Qassimi, Chris Patterson (SAE/Sev. Ir.) Citroën DS3 WRC
M Sport Ford
5. Mikko Hirvonen, Jarmo Lehtinen (Fin.) Ford Fiesta WRC
6. Elfyn Evans, Daniel Barritt (Ang.) Ford Fiesta WRC
Bryan Bouffier, Xavier Panseri (Fr.) Ford Fiesta WRC
Hyundai Motorsport
7. Thierry Neuville, Nicolas Gilsoul (Bel.) Hyundai i20 WRC
8. Dani Sordo, Marc Marti (Šp.) Hyundai i20 WRC
M Sport Lotos World Rallye Team
Robert Kubica, Maciej Szczepaniak (Pol.) Ford Fiesta WRC
Jipocar Czech National
21. Martin Prokop, Michal Ernst (ČR) Ford Fiesta WRC

Citroën bez Loeba rozprášil starou sestavu a vsadil na nové tváře. Kris Meeke už sice oslavil třiatřicáté narozeniny a je bývalým šampiónem IRC, jenže v MS má v elitní třídě jen osm startů a maximem je jedno čtvrté místo. Je typem vítěze? Unese tlak týmu zvyklého sbírat tituly? „Nejdu do Citroënu překonávat či napodobovat Loeba. Ale tým zná cestu k úspěchům a já věřím, že jsem pilotem na správném místě," nebojí se velké výzvy Kris Meeke.

Jeho parťák Mads Ostberg už naopak pocit vítězství v MS zažil, šestkrát byl na stupních vítězů a ujišťuje, že zná cestu na vrchol. „U Citroënu mohu naplnit potenciál, který ve mně dřímá. Motor DS3 má mnohem větší točivý moment než v mém minulém týmu," srovnává Mads Ostberg nové angažmá s působením u Fordu.

S velkým napětím a očekáváním všichni fanoušci hledí k návratu týmu Hyundai. Automobilka vsadila na mladé borce. Belgičan Neuville a Španěl Sordo mají zajistit blyštivé výsledky. Vždyť první z nich vybojoval v minulé sezóně, první kompletní ve WRC, titul vicemistra světa. „Dejte nám čas. Letošní sezóna bude ve znamení učení, snad v druhé polovině můžeme myslet na stupně vítězů," tvrdí Thiery Neuville. Zcela totožná slova zněla na startu loňské sezóny z Volkswagenu, který na konci roku slavil titul mezi jezdci i značkami...

Nástup nového týmu a příchod staronových jezdců představuje novou konkurenci pro Martina Prokopa, jediného českého pilota v mistrovství světa. Borec s Fordem Fiesta WRC byl dvakrát devátý v konečném účtování, stejný výsledek v třetí sezóně mezi elitou by se rovnal umístění na stupních vítězů. „Už v minulé sezóně byl konečný výsledek s ohledem na obsazení startovního pole nesrovnatelný s devátým místem z loňského roku. A letos půjde o hodně vzdálenou metu. Radikálně se změnilo jezdecké obsazení, přišel nový tovární tým. Pro soukromé týmy mojí podoby jde o velkou komplikaci," netají Prokop.

Program MS 2014
Monte Carlo (14.-19. ledna), Švédsko (5.-8. února), Mexiko (6.-9. března), Portugalsko (3.-6. dubna), Argentina (8.-11. května), Sardínie (6.-8. června), Polsko (27.-29. června), Finsko (1.-3. srpna), Německo (22.-24. srpna), Austrálie (12.-14. září), Francie (3.-5. října), Katalánsko (24.-26. října), Wales (14.-16. listopadu).

Reklama

Související témata:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Nejnovější články

NačítámNačíst další články