Hlavní obsah

Krestu přibrzdila převodovka

Pilot Fordu Focus WRC Roman Kresta, jediný český tovární jezdec v seriálu mistrovství světa v automobilových soutěžích, je po šesti rychlostních zkouškách Rallye Italia Sardinia na jedenáctém místě. Přibrzdily ho problémy s převodovkou.

Článek

Borec z Trnavy u Zlína začal na Sardinii pomaleji. Byl to důsledek jeho nehody při shake-downu na Rallye Nový Zéland, po níž k tamní soutěži vůbec nenastoupil. "Jel jsem opatrněji. Nechtěl jsem udělat stejnou chybu. Hlavním cílem je pro mě soutěž dokončit a pokud možno bodovat pro značku. Musím si uvědomit, že zkušenosti, které tady nasbírám, mohu mnohonásobně prodat na profilem podobných rallye v Turecku, na Kypru a v Řecku, které budou následovat. Nemá smysl jít za hranu rizika," vysvětlil Kresta.

Zajížděl časy v druhé desítce, postupně zrychloval. "Na první tři rychlostní zkoušky jsme měli gumy s měkkou směsí. Na druhou rundu jsme vzali tvrdé, což byl velký přínos," pronesl Kresta. "Právě pneumatiky budou při náročnosti tratí rozhodovat. Na pneumatikách toho moc po třech erzetách nezbylo," ukazoval český pilot na gumy, na nichž z původního vzorku zůstal jen milimetrový.

Když už Kresta chytil rytmus, přibrzdily ho problémy s převodovkou. "Na posledních dvou erzetách jsem musel řadit manuálně. Ztratili jsme tak asi minutu," přiznal krátce po příjezdu do servisní zóny.

Hned se sháněl po vodě. V třicetistupňových vedrech, které na zkouškách panovaly, měl v hrdle sucho. "Během tří dopoledních a stejně tak i odpoledních rychlostních zkoušek jsem vždy vypil čtyři litry vody a stejně mám žízeň. Je to fakt náročné," vyprávěl.

"A to byl přitom jenom slabý začátek. V sobotu a v neděli to bude mnohem horší," upozornil. Je přesvědčen, že na zbývajících jedenácti rychlostních zkouškách poskočí pořadím vpřed. "Už trošku víme, o čem to je, navíc odstupy nejsou dramatické," mínil při pohledu na výsledkovou listinu.

Problémy neměl jen Kresta, ale i další dva čeští jezdci Pavel Valoušek a Martin Prokop, shodně pilotující Suzuki Ignis Super 1600 v kategorii juniorského šampionátu. Prvního trápila převodovka na odpoledních třech rychlostních zkouškách a musel používat manuální, Prokop hned na prvním měřeném úseku prorazil gumu, na čtvrtém pak hned dvě. Oba však v soutěži pokračují.

Reklama

Související témata: