Hlavní obsah

Zahalení prachem bojovali Valoušek s Prokopem o body

OLBIA

Dva čeští mladící Pavel Valoušek a Martin Prokop s vozy Suzuki Ignis Super 1600 bojovali při Rallye Italia Sardinia o body v juniorském mistrovství světa. První zůstal těsně za vytouženým cílem, druhý poprvé v sezóně do osmičky pronikl.

Foto: eWRC.cz/Petr Lusk

Petr Valoušek za volantem vozu Suzuki Ignis při Italské Rallye.

Článek

"Šílený závod," ulevil si Martin Prokop v cíli. "Nic takového jsem nezažil. Cesty byly hrozně rozbité. Sáhli jsme si na dno fyzických sil," ohlížel se dvaadvacetiletý jezdec.

Žádný technický problém na svém ignisu řešit nemusel, ale měl problémy s pneumatikami. "Pětkrát jsme na vložce měnili gumy, přestože jsme zrovna netrefili žádný kámen. Musí mít nějakou konstrukční vadu," kroutil hlavou Prokop.

I na rozpálené Sardinii ho hřály dva body, první v sezóně. "Je to super," usmíval se. Nepřemýšlel, jestli mohl v konečném pořadí přeskočit ještě některého soupeře. "V pátek jsem jel na jedné erzetě asi deset kilometrů za někým s fiatem. Nic jsem v tom prachu neviděl, ale spíš si myslím, že týmy, jako je ten náš, výrazně znevýhodňuje systém superrallye, protože soupeři s tovární podporou jedou ,střelbu', na sto procent. Když se něco stane, auto opraví a druhý den pokračují. My si to dovolit nemůžeme," přemítá Prokop.

Valouškovi utekly body o 54 sekund

Pavel Valoušek zůstal za vytouženými body o pouhých čtyřiapadesát vteřin. Tolik ho dělilo od osmé pozice. "Bod zůstal v prachu," posteskl si šestadvacetiletý zlínský pilot. "V neděli dopoledne se první tři rychlostní zkoušky jely pro jezdce naší třídy s minutovým rozestupem, jenže na tratích bylo tolik písku, že prach zůstával ve vzduchu a nebylo vůbec nic vidět. Na odpolední rundu erzet už byly rozestupy dvě minuty. Být to od rána, asi bych to zvládl," přemítal Valoušek.

Mnoho desítek vteřin ztratil i kvůli technickým problémům. "V pátek nám na první rychlostce nešel interkom," mávl otráveně rukou mladý pilot. Bez komunikace se spolujezdcem měl roli mnohem těžší. "První se porouchal deset vteřin před startem. Rychle jsme ho vyměnili za rezervní, ale ten vydržel jen chvilinku. Jelo se fakt blbě, protože to pořádně skřípe do uší."

V pátek se navíc musel vypořádat s porouchanou převodovkou, kterou mu mechanici měnili. "Šlo o vadu materiálu," vysvětlil. V sobotu a v neděli bez technických problémů zajížděl solidní časy, připsal si i druhé a čtvrté místo na měřených úsecích. "Že jsme dokázali zajíždět tyto dobré časy, je velmi povzbudivé. I když body nemáme, odstup na nejlepší se snížil," těšilo Valouška.

Reklama

Související témata: