Článek
Loeb vyhrál tři z pěti dosavadních podniků MS, Solberg troimfoval dvakrát. A Seveřan se před soupeřením na prašných šotolinových cestách a ve velkém vedru cítí na to, že dokáže stav vyrovnat na 3:3. "Bude to drsná rallye, ale já ji mám rád," řekl vítěz soutěže z roku 2003 na serveru crash.net. "Tratě jsou hodně rozbité a hrbolaté, se spoustou větších kamenů," uvedl Solberg.
Do boje s Loebem, s nímž v předchozích dvou rallye prohrál a přišel tím o vedení, se prý pustí s odlišnou taktikou než dosud. Hodlá pomaleji začít a útočit až od druhé etapy. "Máme za sebou testy pneumatik. Pokrok tam je, ale teprve rallye ukáže jaký. Začneme rozvážněji, až v sobotu počítáme s útokem na maximum," prohlásil Nor, který v dnešním "shakedownu" zajel třetí čas za peugeoty Marcuse Grönholma a Daniela Carlssona.
Loebovi se tradiční exhibiční test nevydařil, ale soutěžit se bude až od pátku. Francouzský lídr však tuší, že na kyperských cestách nebude mít coby první pilot na trati příliš výhodnou pozici. "Dělat zametače cesty právě na Kypru není nic jednoduchého. V pátek při prvních průjezdech to může být velká nevýhoda," citoval Loeba internetový server wrc-life.com. Mistr světa bude obhajovat na Kypru vítězství, vloni se ale radoval až po dodatečné diskvalifikaci Grönholmova týmu Peugeot.
Vozy francouzské automobilky tehdy byly vybaveny vodními čerpadly, která odporovala pravidlům. Finský pilot a jeho estonský kolega Marko Märtin se do nápravy reputace pustí ze čtvrtého, respektive třetího místa na startu. Příliš vřelý vztah k soutěži ale nemají. "Extrémně pomalé testy se spoustou zatáček se mi zvlášť nelíbí," uvedl Grönholm. "Člověk tady má jen málokdy pocit, že jede rychle. Tahle rallye je pro auta a pneumatiky nesmírně tvrdá," dodal Märtin.
"Shakedown" se povedl pilotům škodovek, Janne Tuohino i Armin Schwarz se při premiéře fabií na Kypru vešli do první šestky, i Roman Kresta byl na jedenáctém místě rychlejší než Loeb. Český pilot týmu Ford chce navázat na životní šesté místo ze Sardinie a společně s Finem Tonim Gardemeisterem touží rozšířit na padesát počet startů, ve kterých automobilka bez přestávky bodovala.
Jezdce čeká na Kypru přes tisíc kilometrů, z nich téměř 327 je rozděleno do 18 rychlostních zkoušek. Všechny tři etapy mají start a cíl v Limassolu, každý den piloti absolvují šest testů. Vítěz soutěže, při níž se závodníci musejí vyrovnat s teplotami dosahujícími v kokpitech až 50 stupňů Celsia, by měl být znám kolem nedělního poledne.
Průběžné pořadí MS (po 5 z 16 soutěží) | |
1. Loeb (Fr./Citroën) | 35 b. |
2. P. Solberg (Nor./Subaru) | 34 |
3. Märtin (Est./Peugeot) | 28 |
4. Grönholm (Fin./Peugeot) | 26 |
5. Gardemeister (Fin./Ford) | 24 |
... | |
8. Kresta (ČR/Ford) | 5 |
Pohár konstruktérů | |
1. Peugeot | 54 |
2. Citroën | 43 |
3. Subaru | 36 |
4. Ford | 33 |
5. Mitsubishi | 24 |
6. Škoda | 5 |