Hlavní obsah

Škodu čeká intenzivní vývoj

PRAHA

Se třemi vozy se představí při nadcházející Rallye Akropolis tovární tým Škoda Motorsport. Mladoboleslavská stáj chce soutěží v Řecku odstartovat období intenzivního vývoje, který by se měl v následujících měsících odrazit ve výsledcích týmu v seriálu mistrovství světa v rallye.

Foto: Škoda Motorsport

Němec Armin Schwarz na trati Turecké rallye.

Článek

V barvách mladoboleslavského týmu se při soutěži v Řecku představí za volanty Fabií WRC Němec Armin Schwarz a Finové Janne Tuohino s Janim Paasonenem, který si na jihu Evropy odbyde soutěžní premiéru.

"Všechny tři posádky nedávno testovaly v Řecku a v České republice, kde byla příležitost dokončit před soutěží individuální nastavení. Náš nový testovací tým kromě toho pracoval tvrdě na jiných místech a výsledky odvedené práce by měly být patrné v následujících několika měsících," věří šéf týmu Martin Mühlmeier.

Nejzkušenější z mladoboleslavských jezdců, Schwarz si soutěž v okolí Lamie při svých minulých startech oblíbil. "Celý rok se na Rallye Akropolis těším. Je to tradičně rychlá a náročná soutěž. Pro zdolání drsného povrchu, který je velmi náročný na pneumatiky a podvozek, musíte mít k dispozici silný a spolehlivý vůz," vypočítal podmínky, které jsou základem úspěchu.

Tuohino vyhrál kategorii JWRC

Příjemné vzpomínky má na Řecko Tuohino, jemuž se podařilo před třemi lety vyhrát kategorii JWRC a loni za volantem Fordu Focus WRC dojel sedmý."Je to náročný podnik, ale je rychlejší, než poslední dvě soutěže. Při řízení musí být člověk velmi zručný, protože k poškození vozu tu dojde velmi snadno," varuje třicetiletý Seveřan.

Paasonen před svou premiérou trému necítí."V Řecku sice pojedu poprvé, ale již dvakrát jsem tu absolvoval seznamovací jízdy. Mám tedy o rychlostních zkouškách dobrou představu. Navíc máme za sebou úspěšné řecké testy, takže půjdu na start s jistotou. Věřím, že se mi podaří zajet dobrý výsledek," uzavřel finský pilot.

Rallye Akropolis je jedním z nejtradičnějších podniků seriálu mistrovství světa. Letos se pojede po dvaapadesáté a jeho historie sahá o 20 let dále, než novodobá historie mistrovství světa v rallye. Jeho někdejší tratě postupně změnily svůj charakter k rychlejším a plynulejším úsekům, i nadále si však zachovává pověst jedné z nejnáročnějších soutěží kalendáře.

Letošní ročník soutěže odstartuje ve čtvrtek večer divácká supererzeta, první etapa pak bude pokračovat v pátek dalšími šesti měřenými úseky. Sobotní druhá část rallye obsahuje osm rychlostních zkoušek, program pak uzavřou čtyři rychlostní testy v neděli.

Reklama

Související témata: