Hlavní obsah

Loprais vládne suverénně v polských lesích i na písku

Borne Sulinowo/Praha

Aleš Loprais vede po pěti etapách z osmi suverénně Rallye Breslau v polských lesích a písečných polygonech vojenských cvičišť. Nová Tatra Královna 69 se speciálně upraveným motorem Gyrtech je mezi kamióny bezkonkurenčně nejlepší.

Foto: www.loprais.cz

Aleš Loprais na Rally Breslau se svou tatrou Královna 69.

Článek

„S výsledky je tu problém, ale v noci ze středy na čtvrtek nám organizátoři potvrdili, že vedeme mezi kamióny s náskokem. Přesné údaje ale nemáme. Pro nás, upřímně řečeno, nejsou rozhodující, protože smyslem tohoto závodu je test nového motoru Gyrtech a celého auta, stejně jako nové posádky. Se španělským navigátorem Marco Ferranem komunikujeme v jeho rodné řeči, kterou chci zvládnout, než odjedeme na Dakar,“ uvedl pro Sport.cz a Právo Loprais.

V pořadí pátá etapa měřila 150 kilometrů a opět byla kombinací písku a lesních cest. „Tyto úseky jsou velmi náročné právě na přesnou navigaci a souhru s řidičem, což je přesně to, co potřebujeme. Funguje to dobře. Na autě zkoušíme také různé varianty nastavení a další technické záležitosti. Sice nás před Dakarem čeká ještě jedna kratší soutěž, ale tenhle test by měl být hlavní zátěží. Zatím všechno funguje dobře a start v Polsku plní to, co od něj očekáváme. Vedení v soutěži je pro nás příjemným bonusem navíc,“ zdůraznil Loprais.

Aleš Loprais dokonce přivítal i teploty kolem třiceti stupňů Celsia. „To je také důležité, zvykat si na vysoké teploty. Navíc projíždíme pískem, brody a tam, kde je trať oschlá, se hodně práší. Tyhle zkušenosti se v Jižní Americe náramně hodí. Zkoušíme i maximální rychlost auta. Už jsme se dostali na 160 kilometrů v hodině, což je velmi slušný výkon a motor pořád pracuje perfektně,“ liboval si český jezdec.

Reklama