Hlavní obsah

Kresta slibuje, že předvede lepší výkony

LAMIA (Řecko)

Hodně rozpačitě vyznívá dosavadní působení Romana Kresty v MS v rallye u továrního týmu Ford. Po osmi soutěžích letošního ročníku je na devátém místě, jenže deset bodů je žalostně málo vzhledem ke kvalitě vozu a zázemí, jímž český jezdec disponuje. "Mohlo to být lepší," přiznává Kresta při ohlédnutí za uplynulou půlsezónou.

Článek

Nejenže mohlo, mělo. Opakované zbytečné karamboly připravily českého jezdce o naději na body i lepší postavení v šampionátu, které se pochopitelně promítne do jeho budoucnosti.

Jestliže ještě před víkendovou Akropolis rallye rodák z Trnavy u Zlína žil po bodových ziscích na Sardinii, Kypru a v Turecku v naději, že jeho světélko na konci tunelu v podobě účinkování v továrním týmu pro MS je silnější a silnější, nyní mu musí být jasné, že povážlivě skomírá.

"Monte Carlo mi nevyšlo," vrací se na začátek sezóny Kresta. "Ve Švédsku to bylo dobré. V Mexiku jsem udělal chybu, na Novém Zélandu zase hodně špatné," připomíná karamboly na rozpálené šotolině a lapsus v podobě demolice auta už při shakedownu (měřeném tréninku) v zemi Pána prstenů.

Kresta: Teprve získáváme zkušenosti

Po tomhle přehmatu vzal Kresta rozum do hrsti a na dalších soutěžích se krotil. "Časově to na Sardinii, v Turecku i na Kypru nebylo dobré. Ale bodovali jsme," říká. Vystoupení v Řecku přineslo další karambol. "Jednoznačně moje chyba," kaje se.

"Na každém závodě teprve získáváme zkušenosti, na některých podnicích jsem nikdy nestartoval. Zejména na šotolinových soutěžích je velký rozdíl," brání se kritice. Zatímco soupeři jedou vyrovnané a rychlé časy od první do poslední zkoušky, Kresta jen v některých měřených úsecích. "Ostatní jedou vysoký standard celou soutěž," přikyvuje hlavou.

Fordu dochází trpělivost

"Myslel jsem, že na některých závodech to bude lepší. Ale v druhé polovině šampionátu je více závodů, které mi budou vyhovovat a na nichž se mohu ukázat," slibuje Kresta, že ještě neřekl poslední slovo. Jenže už nyní se začíná rozhodovat o jeho budoucnosti. Šéf Fordu Malcolm Wilson přiznal, že se mu nabízí mnoho jezdců ze soukromých i továrních týmů. A po odstoupení českého jezdce v Řecku zlost z Wilsonovy tváře i přes pekelnou výheň přímo sálala.

A při očekávaném konci týmů Peugeot i Citroen a následném obrovském přetlaku špičkových jezdců by se měl Kresta spíše než na boj o udržení pozice u Fordu za vynaložených 45 miliónů korun, které sezóna ve Focusu stála, hnát za nadějí o místo v mistrovství světa samotném. Dokázat jako několikrát v minulosti, že je špičkovým jezdcem, a ojedinělé záblesky výjimečnosti přetavit v trvalejší vysokou formu.

Lhostejný navigátor

Je prvním českým jezdcem v továrním týmu, jezdícím MS. "Kdo to může říct," brání se často při výtkách. Jenže jeho pozice se změnila. Nikdo nezpochybňuje, že ve srovnání s rivaly je teprve začátečníkem, jenže tenhle argument už neobstojí. Hraje o budoucnost. O svoji budoucnost. K dispozici má špičkový vůz a v druhé části sezóny by měl maximálně využít jeho potenciál. A současně doufat, že se mu dostane patřičné podpory i od navigátora Jana Možného, který v průběhu jara nahradil Jana Tománka.

Možného lhostejnost k ostudném řeckému vystoupení a jeho nezájem o další dvě etapy po karambolu v první totiž Krestovi rozhodně neprospívají. Jeho sebevědomé vystupování, ostře kontrastující s chováním jiných navigátorů, pak vyloženě škodí.

Reklama

Související témata: