Článek
Koncem týdne vás čeká Baja Hungaria. Bude to poslední soutěžní test před Dakarem?
Podle toho, co jsme si naplánovali, to bude skutečně poslední závod. Pak už budeme jenom testovat v terénu.
Co vás v Maďarsku čeká?
Vyjíždíme k Balatonu ve čtvrtek, od pátku do neděle se bude závodit. Před námi je asi šest set kilometrů. V kategorii kamiónů je pět aut, které pojedou i Dakar, takže konkurence není až tak ostrá. Pro nás to je ale nejbližší a hodně těžký závod. Kromě samotné soutěže zůstaneme o něco déle a chceme najet dalších asi tisíc testovacích kilometrů.
Dá se vůbec na třídenní soutěži z pohledu Dakaru něco vyzkoušet?
Určitě dá, protože soutěžní podmínky jsou vždycky náročnější než samotné testy. My jsme už na Hungarii startovali v roce 2008 a skončili jsme třetí. Povrch je hodně tvrdý, na trati je hodně skoků a ostrých zatáček. To znamená, že závod bude hodně o brzdách a stabilitě auta, čili zase něco, co potřebujeme otestovat v závodě.
Znovu nepotkáte tovární Kamazy ani De Rooye. Vyhýbáte se navzájem?
Není to o vyhýbání, máme každý svůj plán. Kamazy testují v Africe. Gerardovi de Rooyovi se narodilo čtvrté dítě, ten zatím nezávodí. Jsme v kontaktu. Tým MAN nic nového nechystá. Všichni se potkáme a utkáme až na Dakaru. Ještě se jede jedna soutěž v Maroku, ale tu vynecháme, je to příliš nákladné a riskantní. Začátkem září budeme testovat v Milovicích, kde se auto představí i fanouškům.
V jakém složení pojede vaše posádka?
Stejně jako v Polsku, kde jsme vyhráli. Navigátorem je Španěl Marco Ferran, mechanikem a druhým řidičem je Petr Pokora, který dokonale zná náš nový motor Gyrtech. V téhle sestavě bychom měli jet i Dakar. Pojede i naše druhá závodní Tatra Princezna a s ní bratři Michal a Honza Kašpárkovi.
Na co se technicky nejvíc soustředíte?
V Polsku jsme si na novém autě otestovali relativní maličkosti, které upadávali v průběhu závodu. Různé hadičky a trubky. Otestovali jsme si i motor a celkovou funkčnost auta. Teď se zaměříme na naladění otáček motoru a stabilizaci a podvozek. Vyzkoušíme i drobnější komponenty, které jsme namontovali. Samozřejmě půjde také o další slaďování součinnosti posádky. Po závodě budeme také trénovat výměnu pneumatik. Podzim už bude tradičně věnovaný závěrečným přípravám před odjezdem na Dakar.