Hlavní obsah

Lopraisova Královna vyráží na poslední závod před Dakarem

Frenštát pod Radhoštěm

Poslední ostrý závodní test čeká InstaForex Energy 69 Loprais Team Aleše Lopraise. Od pátku do neděle absolvuje známou soutěž Baja Hungaria v náročných terénech okolo jezera Balaton. Po vítězství v Polsku je největším favoritem. Největší soupeře tu však nepotká...

Foto: www.loprais.cz

Kamión Tatra Aleše Lopraise při soutěži v Polsku.

Článek

Koncem týdne vás čeká Baja Hungaria. Bude to poslední soutěžní test před Dakarem?

Podle toho, co jsme si naplánovali, to bude skutečně poslední závod. Pak už budeme jenom testovat v terénu.

Co vás v Maďarsku čeká?

Vyjíždíme k Balatonu ve čtvrtek, od pátku do neděle se bude závodit. Před námi je asi šest set kilometrů. V kategorii kamiónů je pět aut, které pojedou i Dakar, takže konkurence není až tak ostrá. Pro nás to je ale nejbližší a hodně těžký závod. Kromě samotné soutěže zůstaneme o něco déle a chceme najet dalších asi tisíc testovacích kilometrů.

Dá se vůbec na třídenní soutěži z pohledu Dakaru něco vyzkoušet?

Určitě dá, protože soutěžní podmínky jsou vždycky náročnější než samotné testy. My jsme už na Hungarii startovali v roce 2008 a skončili jsme třetí. Povrch je hodně tvrdý, na trati je hodně skoků a ostrých zatáček. To znamená, že závod bude hodně o brzdách a stabilitě auta, čili zase něco, co potřebujeme otestovat v závodě.

Znovu nepotkáte tovární Kamazy ani De Rooye. Vyhýbáte se navzájem?

Není to o vyhýbání, máme každý svůj plán. Kamazy testují v Africe. Gerardovi de Rooyovi se narodilo čtvrté dítě, ten zatím nezávodí. Jsme v kontaktu. Tým MAN nic nového nechystá. Všichni se potkáme a utkáme až na Dakaru. Ještě se jede jedna soutěž v Maroku, ale tu vynecháme, je to příliš nákladné a riskantní. Začátkem září budeme testovat v Milovicích, kde se auto představí i fanouškům.

V jakém složení pojede vaše posádka?

Stejně jako v Polsku, kde jsme vyhráli. Navigátorem je Španěl Marco Ferran, mechanikem a druhým řidičem je Petr Pokora, který dokonale zná náš nový motor Gyrtech. V téhle sestavě bychom měli jet i Dakar. Pojede i naše druhá závodní Tatra Princezna a s ní bratři Michal a Honza Kašpárkovi.

Na co se technicky nejvíc soustředíte?

V Polsku jsme si na novém autě otestovali relativní maličkosti, které upadávali v průběhu závodu. Různé hadičky a trubky. Otestovali jsme si i motor a celkovou funkčnost auta. Teď se zaměříme na naladění otáček motoru a stabilizaci a podvozek. Vyzkoušíme i drobnější komponenty, které jsme namontovali. Samozřejmě půjde také o další slaďování součinnosti posádky. Po závodě budeme také trénovat výměnu pneumatik. Podzim už bude tradičně věnovaný závěrečným přípravám před odjezdem na Dakar.

Reklama

Související témata: