Rubriky:

Rallye

Neuville a Hyundai mají v Německu premiérový triumf v MS v rallye. Prokop skončil sedmý

24. srpna 2014 13:03 - Trevír

Německá rallye skončila stejně jako před rokem fiaskem týmu Volkswagen. Premiéovým triumfem se naopak může pyšnit Thierry Neuville a značka Hyundai. Šestadvacetiletý Belgičan se v mistrovství světa dočkal vítězství po pěti třetích a čtyřech druhých místech. Martin Prokop s fordem skončil při obhajobě čtvrtého místa sedmý.

 

Michael Probst, ČTK/AP

Korejská automobilka Hyundai jako nováček v seriálu navíc na asfaltových cestách v okolí Trevíru oslavila double, protože druhé místo obsadil Španěl Dani Sordo. Obhájce prvenství, které vloni vybojoval ještě v citroënu rovněž po výpadku pilotů Volkswagenu, byl o 40 sekund pomalejší.

Dosavadní suverén sezóny tým Volkswagen, jehož jezdci vyhráli všech osm předchozích rallye a v Německu si mohli s předstihem zajistit titul v hodnocení značek, zažil nepovedený víkend. Už v pátek přišel o naděje na dobrý výsledek mistr světa a lídr pořadí mistrovství světa Sébastien Ogier z Francie, v sobotu po druhé nehodě pak musel odstoupit úplně.

A v úvodním testu závěrečného dne na kluzké a vlhké trati havaroval s převahou vedoucí Fin Jari-Matti Latvala. „Slibuji, že něco takového se mi už nikdy nestane," litoval Fin promarněné šance. Vítězství ho stála chyba v itineráři. „Tu zkoušku za ty roky velmi dobře znám a dosud jsem u té kritické zatáčky měl upozornění. Po tréninku na začátku týdne jsem ho nechal smazat, proto jsme tam teď byli příliš rychlí," prozradil na stránkách týmu.

A když hned vzápětí havaroval britský jezdec Kris Meeke, který v té chvíli převzal vedení, otevřel se prostor pro historický úspěch Neuvillea se spolujezdcem Nicolasem Gilsoulem. Světová rallye má teprve druhého belgického vítěze; v roce 2005 vyhrál v Austrálii Francois Duval.

Slabou náplastí pro Volkswagen po dvanácti výhrách v řadě bylo třetí místo Nora Andrease Mikkelsena reprezentujícího tým II německé automobilky. „Samozřejmě jsme všichni zlomení. Ale porážky ke sportu patří a každá série jednou skončí. Dobrý tým ukáže v takové situaci svoji skutečnou velikost. Takovým zážitkem se nenecháme rozhodit," řekl ředitel Volkswagenu Jost Capito.

Na pořadí v MS závod nic nezměnil. Čtyři soutěže před koncem vede Ogier se 187 body před Latvalou (143) a Mikkelsenem (110).

Vedle vítězného tažení Volkswagenu skončila v okolí Trevíru také série Citroënu, který tamní soutěži vévodil pokaždé od jejího zařazení do MS v roce 2002. Letos se o jeho nejlepší výsledek postaral až šestý Mads Östberg z Norska. S tříminutovým odstupem za ním se umístil Prokop, který se podle informací na svém facebooku v závěrečném dnu na kluzkém povrchu také ocitl opakovaně mimo trať, ale dokázal dovézt svoji fiestu v pořádku do cíle.

Německá rallye, podnik mistrovství světa v automobilových soutěžích:
1. Neuville, Gilsoul (Belg./Hyundai i20) 3:07:20,2
2. Sordo, Martí (Šp./Hyundai i10) -40,7
3. Mikkelsen, Floene (Nor./VW Polo R) -58,0
4. Evans, Barritt (Brit./Ford Fiesta RS) -1:03,6
5. Hirvonen, Lehtinen (Fin./Ford Fiesta RS) -1:10,5
6. Östberg, Andersson (Nor., Švéd./Citroën DS3) -1:22,7
7. Prokop, Tománek (ČR/Ford Fiesta RS) -4:52,8
Průběžné pořadí (po 9 z 13 závodů):
1. Ogier (Fr./Volkswagen Polo R) 187 b.
2. Latvala (Fin./Volkswagen Polo R) 143
3. Mikkelsen 110
4. Östberg 74
5. Neuville 73
6. Hirvonen 73
...9. Prokop 37
Pořadí týmů:
1. Volkswagen I 305
2. Citroën 138
3. Hyundai I 131
4. M-Sport Ford I 128
5. Volkswagen II 109
6. Jipocar 40
ČTK, Sport.cz

Zrušit


Časová osa: Rallye

Filtr článků - Rallye