Hlavní obsah

Evropský šampión Kopecký věří finskému parťákovi: Když jede bez chyb, je nepřemožitelný

Praha

Není povolanějšího muže! Jan Kopecký, pilot továrního týmu Škoda Motorsport, je úřadujícím mistrem Evropy v rallye. Při nadcházející Barum rallye, vrcholu domácí sezóny, bude na startu jen v roli předjezdce. Jeho prioritou je letos Asijskopacifický šampionát a vývoj nového vozu mladoboleslavské stáje.

Foto: skoda-auto.cz

Esapekka Lappi na trati Estonské rallye se Škodou Fabia S2000.

Článek
Fotogalerie

Čtvrtý triumf z největší české soutěže Kopecký určitě nezíská. Ač do bitvy o vteřinky nezasáhne, všechny hlavní adepty na triumf v Barum rallye dobře zná. Kdo je v očích dvaatřicetiletého borce hlavním favoritem nabitého startovního pole?

Craig Breen, Peugeot 208, Irsko, mistr světa SWRC 2012, startovní číslo 1

„Dokáže být hodně rychlý na asfaltu, pokud má tedy den. Ale třeba letos v Irsku při závodě mistrovství Evropy jsem si myslel, že bude bojovat o první místo s Lappim mnohem více. Také bude záležet, jestli mu pojede bez problémů auto, s nímž se zatím trápí. Pro mě osobně není nejžhavějším adeptem na vítězství."

Ott Tänak, Ford Fiesta R5, Estonsko, pravidelný účastník MS, startovní číslo 2

„Vždy a všude jede na maximum. Záleží jen na tom, jestli vydrží na trati celou soutěž, s čímž mívá problém. Navíc pojede na pneumatikách Dmack a moc netuším, jak jsou na tom v asfaltové verzi. Pro jezdce jeho kalibru není nijak limitující, že pojede ve Zlíně poprvé. Dokáže se rychle adaptovat, protože je zvyklý z mistrovství světa připravit se na pouhé dva průjezdy v tréninku. Navíc členitost Barum rallye není tak velká jako u soutěží v mistrovství světa. Samozřejmě nezná místa, kde hrozí průšvih a ztráta celého závodu. To je handicap."

Esapekka Lappi, Škoda Fabia S2000, Finsko, mistr Finska 2012, lídr ME, startovní číslo 3

„V Českém Krumlově, který je určitými pasážemi podobný Barum rallye, ukázal sílu na asfaltu. Má obrovskou motivaci se v Česku předvést vítězně. Má obrovský cit pro nastavení auta na asfaltu. Byl mistrem Finska na motokárách. Dokáže najít hranici přilnavosti, řídí velmi citlivě a je jedno jestli je asfalt suchý nebo ne. Pro mě je největším favoritem na vítězství. Nejde o týmovou loajalitu. Teď jsme byli dva dny testovat na Barum rallye a viděl jsem, jak rychlý dokáže být. Pokud rychlost z testu udrží a vyvaruje se chyb, je neporazitelný."

Václav Pech, John Cooper S2000, Česko, šestinásobný český mistr, startovní číslo 4

„Žhavé české želízko v ohni, zvláště pokud naváže na výkony z Českého Krumlova či Bohemia rallye, kde jsme se utkali. Je hodně rychlý, ale minulý rok na Barum rallye tolik nevyčníval. Doufám, že letos evropskou špičku potrápí. Jeho největší výhodou je stoprocentní znalost domácích tratí. Jezdí šampionát stabilně několik let a rychlostní zkoušky se moc nemění."

Kevin Abbring, Peugeot 208, Nizozemsko, startovní číslo 5

„Dokázal několik závodů mistrovství Evropy jet v čele, pak měl technický problém. Musí se s ním počítat, ale je velká otázka, zda mu vydrží auto."

Kajetan Kajetanowicz, Ford Fiesta R5, Polsko, čtyřnásobný mistr Polska, startovní číslo 6

„Má dobré auto a výborný tým. Jeho největší zbraní je klid. Navíc soutěžní podmínky v Polsku jsou hodně podobné tratím v Česku, tudíž nebude mít velký problém s adaptací."

Roman Kresta, Škoda Fabia S2000, Česko, trojnásobný vítěz Barum rallye, startovní číslo 9:

„Ač letos moc nezávodil, stoprocentně patří mezi největší favority. Zapracoval na svém autě a dokázal ho zrychlit. Pokud se mu povede první divácká zkouška ve městě, musí se s ním počítat. Z vlastních zkušeností vím, že se mu v nočním testu ulicemi Zlína moc nedařilo, a pak v přemíře snahy dostat se zpět do hry na první sobotní rychlostní zkoušce vyrobil sám sobě problém. Osobně bych mu moc přál, aby byl schopný bojovat o první místo."

Reklama

Související témata: