Hlavní obsah

Promenáda? Ani nápad! Kopecký chce být nejrychlejší i bez poháru

Zlín

Je úřadujícím evropským šampiónem, ale titul stoprocentně neobhájí. Pro Jana Kopeckého, pilota továrního týmu Škoda Motorsport, je v letošní sezóně cílem triumf v Asijsko-pacifickém šampionátu. I tak jede víkendovou Barum rallye. Byť není ve startovní listině, chce být nejrychlejší. Bláznovství? Ani náhodou!

Foto: Zdeněk Sluka

Esapekka Lappi, pilot továrního týmu Škoda Motorsport, s úřadujícím mistrem Evropy Janem Kopeckým (vlevo).

Článek
Fotogalerie

„Vnitřně mě trošku mrzí, že nemohu být ve startovní listině. Ale pro mě není prioritou mistrovství Evropy. Jsem rád, že jedu alespoň v roli testovacího jezdce s novým vozem Škoda Fabia R5," říká Kopecký.

Aby bylo jasno. Dvaatřicetiletý borec bude pilotovat stroj, který bude mít motor 1,6 turbo umístěný v karoserii stávající Fabie S2000. Fanoušci ještě chystanou zbraň mladoboleslavského továrního týmu neuvidí. I když... Ostražití příznivci už skutečnou závodní Fabii R5 vidět mohli. Nikoliv v Česku, ale zkraje týdne v Německu, kde proběhl první test budoucí pýchy mladoboleslavského týmu.

„Každý se chce zúčastnit domácího podniku mistrovství Evropy. Ale pro mě je letos prioritou APRC a vývoj nového vozu. A ve Zlíně jde o ideální test v prostředí závodu, což je nejlepší varianta," vysvětluje Kopecký.

Slibuje fanouškům, že mistra Evropy uvidí v plném nasazení. „Snažíme se jet maximálně rychle, vymáčknu ze sebe maximum. Koneckonců je třeba motor a všechny komponenty otestovat v limitních situacích. Vše bude odpovídat závodnímu režimu. Rozhodně nejde o nějaké promenádování před příznivci," ujišťuje Kopecký.

Vítěz bez fanfár?

Nemá šanci na stupně vítězů. Ale doufá, že v cíli bude mít nejrychlejší čas. „Jestli budeme rychlejší než vítěz? Vyloučit to nemohu, možné je všechno," culí se spiklenecky Kopecký. „Byť nebudu v neděli v centru města na pódiu, mohu být vítěz," plánuje odhodlaně! Pokud svůj plán naplní, bude blahem bez sebe.

Jestliže totiž Kopecký po boku s věrným parťákem Dreslerem pokoří všechny soupeře, bude to víc než vítězství. Tovární tým získá jistotu, že nová zbraň nejen na příští sezónu je skvěle nachystána. „Časy si měříme. Ale informace, zda jsme nejrychlejší, se rozhodně nedostane na veřejnost," potvrzuje nejvyšší utajení vývoje Kopecký, který je trojnásobným šampiónem Barum rallye a loni tu završil pětiletou nadvládu vozů Fabia Super 2000 nad konkurencí.

Bitvu o letošního krále nejprestižnější domácí soutěže sleduje s nadhledem. Sám je dvě soutěže před koncem lídrem pořadí bitvy o titul u protinožců, přestože naposledy v Malajsii nemohl po problému se zavěšením kola bojovat o celkové prvenství. „Závod se přitom vyvíjel perfektně, vedli jsme o více než minutu. Pak jsme měli technickou závadu," posteskne si Kopecký při vzpomínce na poslední soutěžní vystoupení.

Absolvoval premiéru v džungli

Je jedním z mála českých pilotů, který závodil v džungli. „Šlo o jednu z nejtěžších soutěží, kterou jsem v kariéře absolvoval. Hlavně z pohledu povětrnostních podmínek," vypráví. Vše bylo hodně nepřehledné. A ještě v džungli," popisuje Kopecký.

Byl rád, že nedošlo na žádné setkání s nebezpečnými zástupci živočišné říše. „Před zkouškami v palmových plantážích nás místní varovali, že můžeme narazit na kobry, které v palmových plantážích ničí škůdce. Naštěstí jsme na žádnou nenarazili. Potkali jsme jen pár divokých prasat, ale s nimi se člověk potýká i při soutěžích v Česku."

Reklama

Související témata: