Hlavní obsah

Sedm zlatých hvězd zářilo jako šampión. Pech po dni vyšperkovaném titulem spěchal na pivo

Zlín

Mechanici byli při sobotním večerním servisu Barum rallye nachystáni v bílých tričkách, na nichž zářilo sedm zlatých hvězd, které dokumentovaly výjimečnost posádky Václav Pech-Petr Uhel. Nápis Mistři České republiky 2014 v rallye hovořil za vše. Plzeňská posádka se strojem John Cooper Mini S2000 ovládla tuzemský šampionát v automobilových soutěžích už posedmé. "Ještě ale není hotovo. Chci podruhé v kariéře vyhrát tuhle nejtěžší domácí soutěž," vyhlásil odhodlaně sedmatřicetiletý pilot.

Foto: Dalibor Glück, ČTK

Václav Pech a Petr Uhel s autem Mini John Cooper Works S2000 při rychlostní zkoušce na Barum rallye ve Slušovicích.

Článek

Ve Zlíně při probíhající Barum rallye slavil Pechův tým už v průběhu první etapy. Miroslav Jakeš s Citroënem R5, který jako jediný mohl plzeňského závodníka o titul připravit, totiž kvůli technickým problémům odstoupil ze soutěže. A tak titul spadl do klína Pechovi, jenž první etapu dokončil s mistrovským tričkem pod kombinézou.

„Oblékli jsme ho ale až v okamžiku, kdy odstoupil Jakeš. Mechanici měli vše připravené v servisu. Já jsem neměl tušení, že jsou mistrovská trička v kamiónu s náhradními díly připravená," dušoval se sedmatřicetiletý pilot.

Byl blahem bez sebe. Ochotně rozdával podpisy, pózoval s malými dětmi před objektivy fotoaparátů. „Titul byl náš cíl, takže jde o velkou úlevu," vysvětloval.

Jako jeden z mála favoritů přežil první etapu Barum rallye, nejtěžšího domácího podniku patřícího do kalendáře mistrovství Evropy, bez úhony. I když... „Při dopolední sekci nám prasknul držák motoru a převodovky. Bál jsem se, aby něco neupadlo. Navíc se dvakrát totálně zablokovaly brzdy. Tudíž jsme dvě zkoušky projeli volněji. Ale hlavní bylo dostat se do servisu, abychom auto nerozbili a mohli pokračovat," vysvětloval Pech.

Odstoupit museli Kresta, Abbring, Lappi i Breen

Jiní podobné štěstí neměli. Favorizovaného miláčka domácích fanoušků Romana Krestu ve Fabii S2000 vyřadil technický problém, stejně jako Nizozemce Abbringa v Peugeotu 208. Karambol zastavil Fina Lappiho se Škodou Fabia S2000 a Ira Breena pilotujícího Peugeot 208. „Jde o důkaz, jak těžké jsou rychlostní zkoušky. Hlavně na nastavení podvozku. Nejprve se jede po čistém asfaltu, pak zase přijdou rozbité úseky, kde auto dostává strašné rány. Soutěž je náročná na techniku i piloty. Fyzicky jsem totálně vyčerpaný, vyždímaný. Jdu si dát pivo a spát," smál se Pech, když bilancoval první den nejprestižnější domácí soutěže a vlastně i celou sezónu.

„Jsem pyšný hlavně na mechaniky, protože jsme totálně vychytali auto. Já se naučil jezdit hodně rychle. A pomohlo mi vítězství v Českém Krumlově, kde jsem porazil Jana Kopeckého v továrním stroji. Pak mi narostlo sebevědomí," připomínal Pech slavné vítězství.

V průběhu nedělní druhé etapy se však plzeňský pilot rozhodně nehodlá opájet jistotou mistrovské korunovace. „Tátovi bylo před soutěží pětašedesát. Chci titul pro něj. Jen doufám, že nenapodobím Latvalu," přál si Pech v připomínce nedávné soutěže mistrovství světa v Německu, kde finský pilot vedl před posledním dnem soutěže s obrovským náskokem, ale do cíle po havárii vůbec nedorazil. „Pojedu možná trošku defenzivně, ale rozhodně ne pomalu," předsevzal si Pech, vědom si náskoku čtyřiapadesáti vteřin.

Reklama

Související témata:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Nejnovější články

NačítámNačíst další články