Hlavní obsah

Bonver Dakar Projekt míří na slavnou rallye se třemi speciály

Ostrava

Kazašský závodník Artur Ardavičus bude znovu největším želízkem české stáje Bonver Dakar Projekt při jejím startu na Rallye Dakar. Ostravská nadnárodní stáj do lednové vytrvalostní soutěž vysílá tři speciály Tatra Jamal - vedle Ardavičuse ještě vozy svého šéfa Tomáše Vrátného a Poláka Roberta Szustkowského.

Foto: Jaroslav Ožana, ČTK

Piloti Tomáš Vrátný (vlevo) a Artur Ardavičus z Kazachstánu z týmu Bonver Dakar Project před odjezdem na Rallye Dakar.

Článek

Vrátný se svým projektem míří do jihoamerických terénů už potřetí, nyní prý však silnější díky fúzi s českou stájí MKR Technology a nizozemským týmem Mammoet Rallysport, které mají týmu zajistit větší technickou podporu.

"Proti mimořádné převaze kamazů a dalších týmů s výraznou tovární podporou jednoduše nemáte šanci, pokud za sebou nemáte někoho, na koho se můžete spolehnout. Tohle spojení nás posouvá zase o krok dopředu," řekl Vrátný na úterní tiskové konferenci.

Největší nadějí Bonver Dakar Projektu je Ardavičus, který v soutěži kamiónů skončil v roce 2012 třetí. "Máme dobrý tým, jsme jediný tým v Česku, který staví nová auta. Progres je tu vidět. Ale proti Kamazu, který je tady 27 let, jsme pořád novorozeně a oni se nás teď určitě neleknou. Máme ještě dost na čem pracovat a Dakar ukáže, jak daleko jsme pokročili," řekl Ardavičus.

Všechny tři speciály opět prošly mnoha úpravami. Podle šéftechnika týmu Milana Holáně by měly být patrnou změnou nové motory MKR Technology. "Oni jsou v téhle oblasti někde jinde, očekávám, že nás to posune kapánek dále," řekl Holáň.

Ostravské tatry vyrazily na cestu do francouzského přístavu Le Havre, odkud vyplují na měsíční pouť do Buenos Aires. V roli poradce s týmem v prosinci odjede i navigátor Josef Kalina, někdejší člen vítězné dakarské posádky Karla Lopraise. Start Dakaru je naplánován na 4. ledna.

Reklama

Související témata: