Hlavní obsah

Vojtěch s Ernstem jedou na Německou rallye pro zkušenosti

Andrej PoliakSport.cz

Necelých čtrnáct dní dělí český motorsport od dalšího zápisu do dějin seriálu mistrovství světa v rallye. V nadcházející Německé rallye, která se pojede na konci srpna, se totiž představí poprvé český soukromý tým Czech OMV Rally Team s pilotem Štěpánem Vojtěchem a spolujezdcem Michalem Ernstem. "S vozem Peugeot 206 WRC jedeme pro zkušenosti," shodli se oba na středeční tiskové konferenci v Praze.

Foto: SPORT.CZ/Andrej Poliak

Spolujezdec Michal Ernst a pilot Štěpán Vojtěch na 24. OMV Waldviertel Rallye 2004, kde vybojovali druhé místo.

Článek

Sehraná dvojka Vojtěch - Ernst se před historicky prvním startem v seriálu mistrovství světa držela ve svých očekáváních při zemi. "Musíme být realisté. Nejde přijet na MS a dokázat nějaký zázrak," řekl Vojtěch s tím, že tak to prostě nechodí. "Chceme sbírat cenné zkušenosti," dodal. Ernst v rámci přípravy osobně načerpal několik postřehů od svých kolegů Filipa Schovánka či Jaroslava Palivce.

Podle Vojtěcha je Německá rallye nevyzpytatelná především kvůli povrchu. "Jedna část se jede například mezi vinicemi. Navátá půda na silnici pak dokáže své." Vůči soutěži přistupují s náležitým respektem. "Pro vytvoření rozpisu rychlostních zkoušek budeme mít pouze dva průjezdy," uvedl. "Z domácích soutěží jsme přitom zvyklí na tři průjezdy, kdy se při prvním popis trati nadiktuje spolujezdci, při druhém jej čte navigátor řidiči a dělají se úpravy a třetí průjezd je naostro," popsal zavedenou praxi Vojtěch.

"Štěpán s Michalem budou v Německu startovat v kategorii P-2, což je po P-1 druhá nejvyšší kategorie v seriálu mistrovství světa," sdělil manažer týmu Tomáš Pochop. Piloti startující v této kategorii mohou sbírat body pouze do šampionátu jezdců, zatímco v P-1 se k tomu přidává ještě bodování značek. Z Německa podle Pochopa již dorazily všechny potřebné materiály včetně rozpisu přejímek závodních strojů apod. "Byl to zvláštní pocit vidět na oficiálním dokumentu vedle jmen Solberg či Loeb i jméno Vojtěch," popsal Pochop.

Uvažovalo se o Sardínii

Nyní se tým chystá na soustředění do Třeboně v jižních Čechách. "V pondělí pak s jezdci zamíříme do Německa, v úterý nás doplní technici a ve středu pak sponzoři a další partneři," poodhalil nadcházející plány Pochop. Tým techniků byl pro Německou rallye doplněn o zkušené techniky z Rakouska. "Při soutěži pak budeme využívat - především co se nejrůznějších dat týká - i podporu továrního týmu Peugeot Motorsport."

První krok k blížícímu se startu na Německé rallye učinil Štěpán Vojtěch na loňské OMV Waldviertel Rallye v Rakousku, kde skvělým závěrem ve druhé etapě získal druhé místo za Maďarem Balázsem Benikem s vozem Ford Focus WRC 02. Třetí dojel Rakušan Beppo Harrach s Mitsubishi Lancer Evo VI. "Uvažovalo se například i o Sardinii. Nakonec padla volba na Německou rallye," řekl marketingový manažer OMV ČR Zdeněk Holub. Do Německa bude vypraven i speciální autobus fanoušků.

Kauza Barum rallye až po Německu

Do Německa však tým neodjíždí v úplné pohodě. Stále v nich zůstává hořkost z událostí kolem nadcházející Barum rallye, kde z rozhodnutí Federace automobilového sportu (FAS) nebudou startovat vozy specifikace WRC. Barum rallye je totiž nejen součástí domácího mistrovského seriálu, ale rovněž mistrovství Evropy, v němž podle pravidel FIA vozy WRC startovat nemohou. Navíc mají pořadatelé soutěže ambice na podnik mistrovství světa.

Týmu Czech OMV Rally Team byla zamítnuta přihláška. "Nyní se chceme plně koncentrovat na Německo," uvedl manažer Pochop s tím, že celou záležitostí se již zabývají právníci. "Jasněji budeme mít až po návratu," dodal Pochop. V souvislosti s Barum rallye se celou záležitostí zabývají i právní zástupci Karla Trněného.

Reklama

Související témata: