Článek
Vysoké drátěné ploty, betonové obrubníky, kostky, zpomalovací retardéry z pneumatik, přejezd kolejí, průjezd kolem nástupních ostrůvků na autobusovém nádraží a ještě jednou dokola. Pak soutěžní posádky vystoupaly k Baťově vile a přes kruhový objezd uháněly k cíli. Byla to lákavá podívaná pod světly s nadupanými a nablýskanými stroji. Kolem trati se mačkalo třicet tisíc lidí.
"Je to skvělý způsob přibližování rallye diváků. A velmi atraktivní, protože se jelo večer. Byla to pěkná show," řekl Vojtěch Štajf, vítěz Bohemia rallye pilotující Subaru Impreza Sti.
Obhájce loňského prvenství Francouz Simon Jean-Joseph (Renault Clio S1600) bral průjezd městem jako nutnost: "Skvělé pro diváky a sponzory, ale já takové zkoušky nemám rád. Proto se těším na sobotní a nedělní klasické erzety."
Josephův konkurent a vítěz Barum rallye 2002 Ital Renato Travaglia se usmíval: "Pěkná, ale těžká hra. V Itálii se takhle ve městech nejezdí, byla to parádní show." V nejistotě do ní vstoupil elitní český jezdec Emil Triner (Mitsubishi Lance Evo VII). Trénink městského kruhu byl ve čtvrtek v noci, jenže Triner chyběl. "Zaspal jsem," smál se. "V pátek ráno jsem si to tedy prošel pěšky. Ještě, že trať nebyla dlouhá."
Jean-Joseph v čele
Vedení v soutěži, která je součástí evropského šampionátu a aspiruje také na organizaci podniku mistrovství světa, se po prologu ujal obhajující Jean-Joseph před dvojicí Italů Travagliou a Bassem. Průběžná čtvrtá příčka patří Václavu Pechovi, který ve Zlíně jede při absenci vozů specifikace WRC za volantem Mitsubishi Lancer EVO VIII, pátý je Jan Kopecký s Mitsubishi Lancer EVO VII.
Po první erzetě na posádky čeká v sobotu a neděli 14 zkoušek o celkové délce 263,5 kilometrů. Vítěz bude korunován v neděli v půl čtvrté odpoledne.
Barum rallye - prolog | |
1. Jean-Joseph (Fr./Renault Clio) | 3:26,2 min. |
2. Travaglia (It./Renault Clio) | + 0,2 s |
3. Basso (It./Fiat Punto) | + 2,8 |
4. Pech (ČR/Mitsubishi Lancer EVO VIII) | + 3,5 |
5. Kopecký (ČR/Mitsubishi Lancer EVO VII) | + 4,7 |