Hlavní obsah

Česká spokojenost na Dakaru. Superman i Tlouštík jedou o bednu

Na úvod spokojenost. Aleš Loprais a Martin Kolomý se po úvodní etapě letošního ročníku Rallye Dakar dělí o třetí místo s odstupem několika desítek sekund od zatím vedoucího Nizozemce Staceyho. Oba čeští jezdci ale dobře vědí, že útrapy teprve přijdou.

Loprais a Kolomý na DakaruVideo: www.loprais.cz a www.buggyra.com

 
Článek
Fotogalerie

Loprais se letos postavil na start s kamiónem MAN a na nový stroj si zatím neměl důvod stěžovat. „První etapa obvykle nic neřeší, nedá se nic moc získat, ale ztratit se dá mnoho. Původně jsem měl v záměru jet poblíž třetí pětky a třetí místo proto těší, protože jsme v kontaktu s čelem. Autu jsme dali oficiální název Superman, protože na první etapu letělo slušně. Pomaličku sbírám data, abych z něho mohl standardně ždímat maximum," líčil frenštátský pilot po dojezdu do bivaku.

Kolomý dokázal před startem vyřešit problém se startérem a bojoval se svou tatrou zvanou Fat Boy (Tlouštík) o druhé místo, v kabině ale přestal v průběhu etapy fungovat interkom a ztížená komunikace si vybrala daň v podobě ztráty cenných sekund. „Na začátek to není špatný. Menší komplikace byly, ale poradili jsme si. Mohlo to být ještě lepší, ale jsem spokojený. Musíme teď opravit ten interkom, protože jinak mi Renda (navigátor René Kilián - pozn. red.) přijde o hlas," komentoval se smíchem Kolomý průběh úvodní etapy.

Benjamínek Macík splnil plán

Další české vozy figurovaly po první etapě ve druhé desítce. Kazach Ardavičus za volantem tatry v barvách českého týmu Bonver obsadil třinácté místo, Martin Macík ml. z týmu KM Racing při premiéře v roli pilota dovezl svou liazku na patnáctém místě.

"Byla to hodně rychlá etapa. Taková ta typická rallyeová, při které se práší tak, že toho před sebou moc nevidíte. Na začátek to ale není špatný výsledek, když přihlédnu k tomu, že nám po startu praskl řemen alternátoru, takže jsme celou etapu odjeli bez možnosti dobíjení baterií," podotkl mechanik Ardavičusovy tatry Daniel Kozlovský.

„Věděli jsme, že během první etapy musíme zabrat a předstihnout minimálně pět soupeřů, abychom se pro další start dostali do první dvacítky. To je velice důležité, protože prvních 20 kamiónů startuje po 2 minutách, ostatní posádky mají odstupy jen 30 sekund," doplnil Macík, v pětadvaceti letech nejmladší pilot kamiónu ve startovním poli.

Ve druhé pondělní etapě vedoucí z Villa Carlos Paz do San Juan čeká na posádky trasa o délce 625 km s měřeným úsekem v délce 331 km.

Reklama

Související témata: