Hlavní obsah

Zlínské rallye chybělo koření WRC

PRAHA

I na Barum rallye došlo! Nejslavnější z tuzemských soutěží automobilového šampionátu nedokázal zlomit trend letošní sezóny a navázal na předešlé rozpačité podniky. Pranic na tom nezměnil fakt, že se ve Zlíně jela soutěž jako kandidátský podnik mistrovství světa a šestý podnik mistrovství Evropy.

Článek

Konkurence zde byla ve srovnání s ostatními domácími soutěžemi obrovská, přesto zlínská rallye jen potvrdila pokles diváckého zájmu o rallye v Česku. Místa před dvěma lety obsypaná fanoušky nyní jen skromně zaplněná, skýtala tristní konfrontaci.

"Chybí nám WRC," stýskalo se fanouškům po nadupaných strojích na rychlostní zkoušce Troják. "Souboj Pecha s Kopeckým či Travaglii s Bassem je fajn, ale WRC nám to nenahradí," stěžovali si mladíci na úseku Pindula. "Diváků ubylo, byla to jiná Barumka," potvrdil vítěz kategorie produkčních vozů Jan Kopecký. "Na těch nejatraktivnějších místech jen o málo, jinde ale rapidně," všiml si odlivu fandů i matador Emil Triner.

Podle prapodivného a zcela nelogického nařízení Mezinárodní automobilové federace (FIA) je trendem omezit starty vozů WRC v národních šampionátech. Ne všechny evropské federace tohle nařízení akceptovaly. Česká však ano. A propad diváckého zájmu provází celý letošní tuzemský šampionát. Ale zatímco na ostatních soutěžích vozy třídy A8 za specifických podmínek startovat mohly, ve Zlíně nikoli. Barum rallye patří do kalendáře ME, tam WRC jezdit nesmí.

A při vší úctě ke 111 posádkám startujícím na Zlínsku, od startovního čísla pětadvacet už to byla jedna velká nuda. "Těším se, až si v Německu s Fabií WRC zazávodím se Štěpánem Vojtěchem, který má 206 WRC," vystihl situaci trefně český šampión Kopecký.

V neposlední řadě pak zůstává kaňka v podobě nejasností se zařazením soutěže do českého šampionátu za podmínek mistrovství Evropy. Ředitelství soutěže odmítlo přijmout přihlášky dvou prioritních jezdců federace, což pravidla zakazují. Respektive zakazovala ještě před dvěma měsíci. Pak byla promptně změněna. Prapodivné bafuňářské šachy...

Navíc se závodilo podle pravidel super rallye, která se na zbývajících osm podniků českého šampionátu nevztahují. Další poněkud zvláštní rozpor...

Před vedením Federace automobilového sportu tak stojí (ne)lehký úkol. Rozhodnout o budoucnosti WRC v České republice. Určitě by se přitom nemělo zapomínat, že za zájem diváků a sponzorů, momentálně uvadajícímu, vděčí tuzemské automobilové soutěže právě jezdcům WRC. A také na fakt, že jde o absolutní technickou špičku. Nic lepšího prostě není.

Reklama

Související témata: