Článek
Prokopa hřálo, že se mu náročnou soutěž podařilo - například proti loňsku - dokončit. Přiznal ale, že s výkonem úplně spokojený nebyl. „Přijeli jsme si pro body a nějaké si i odvezli. Nicméně dva poslední dny bych raději vymazal, protože se nám příliš nedařilo a hodně jsme ztráceli. Byli jsme zralí na vystřídání a odchod do kabiny. Ať jsem se snažil sebevíc i na hraně rizika, pořád jsem nedokázal najít rychlost, rytmus a pohodu z konce minulé sezóny. Přemírou snahy jsme se dostali i do několika krizovek - v neděli jsme třeba opřeli auto ve velké rychlosti o skálu - ale stále jsme nedokázali najít recept na zrychlení," líčil.
V Monte Carlu se vrátil na skok mezi soutěžáckou elitu devítinásobný mistr světa Sébastien Loeb, který ovládl první den soutěže, po chybě se ale propadl na konec první desítky a nakonec vydřel osmou pozici. O tu s ním mimo jiné bojoval právě Prokop. „Dotahujícího Loeba za sebou samozřejmě udržet nešlo, ale rychlost a časy měly být někde jinde. Něco je špatně a zatím netuším co, zda je to ve mně nebo snad nějaký drobný nedostatek na autě. Podle mezičasů i pocitů z chování auta jsme neuvěřitelně ztráceli ve výjezdech, což se mi nikdy nestávalo," kabonil se český jezdec.
Nakonec ale Prokop opouštěl Monako s převažujícím pocitem spokojenosti. Podmínky na trati udělaly totiž ze soutěže loterii, v níž byl každý bod za dva. „Jsem relativně spokojený, že tohle šílené Monte je zdárně za námi. Letos bylo nadmíru nevyzpytatelné a zakleté, co se týče odhadování podmínek na trati. V minulých ročnících byly vždy jen dvě nebo tři erzety zrádné a nečitelné, co se podmínek na trati týče, ale letos to byla úplně každá zkouška. Užili jsme si hodně dramat při volbě pneumatik a odhadování rozmarů počasí," poznamenal dvaatřicetiletý jezdec.
Světový šampionát v automobilových soutěžích pokračuje v polovině února (12.-15.2.) Švédskou rallye.