Článek
Cestu za druhým letošním titulem mohl Pechovi v Labské rallye ještě zkomplikovat Štěpán Vojtěch s peugeotem 206, který skončil těsně druhý v páteční večerní městské erzetě. Dnešní úvodní měřený úsek vyhrál a dostal se do čela. Pak ho však začaly trápit diferenciály a posléze potíže s převodovkou. V páté rychlostní zkoušce Vojtěch odstoupil.
Pech jinou konkurenci nenašel, zvítězil na všech úsecích a před druhým Karlem Trněným měl v cíli náskok jedné minuty a 13 sekund. Třetí místo obsadil při své premiéře za volantem octavie WRC Leoš Flídr.
Ani Pech se problémů nevyvaroval. Po čtyřech rychlostních zkouškách mu přestalo fungovat řazení a mohl při přejezdu do servisní zóny používat pouze čtvrtý a šestý rychlostní stupeň. "V tu chvíli jsem se bál o převodovku. Snažil jsem se jet pomalu a nechával jsem zařazenou čtyřku. Šlo o to, dostat se do servisní zóny, což se mi podařilo," řekl plzeňský závodník novinářům.
Pech kontroloval ztrátu Vojtěcha
I v závěru rallye si navzdory náskoku udržoval koncentraci. "Věděl jsem o ztrátě Štěpána Vojtěcha a bylo mi jasné, že bez výjimečných okolností nás nemůže dohnat," uvedl Pech.
Z prvního double v českých automobilových soutěžích měl velkou radost. "Chtěl jsem to moc dokázat a těší mě to tím spíš, že se mi to podařilo v tvrdých soubojích, ve kterých jsme se Štěpánem Vojtěchem určitě předvedli lidem hezké závody. Ve dvoudenních rallye si můžete dovolit taktizovat, ale ve sprintrallye to nejde. Musíte jet hodně tvrdě a nemyslet na to, že auto občas schytá hodně tvrdé rány, protože jinak nevyhrajete," prohlásil dvojnásobný mistr republiky z předchozích let, jenž by se měl objevit v závěrečném podniku mezinárodního šampionátu v Třebíči i v posledním sprintu ve Vsetíně.
Výsledek lepší než předvedený výkon
Druhý Trněný si dojel pro letošní maximum ve sprintrallye. "Výsledek byl určitě lepší než můj předvedený výkon, ale v konečném pořadí jsem se třetí příčkou spokojený," řekl.
Třetím místem překvapil Flídr. "Poznávali jsme auto a skvěle jsme se svezli. Měli jsme dvě menší krizové situace, ale ustáli jsme je bez následků. Auto v provedení WRC se řídí skvěle, zejména má skvělé brzdy a podvozek. Doufám, že to nebyl náš poslední start s ním," uvedl Flídr.
Výsledky: |
1. Pech, Uhel (Ford Focus WRC) 37:20,1 min., 2. Trněný, Pritzl (Škoda Octavia WRC) -1:13,0, 3. Flídr, Ehl (Škoda Octavia WRC) -1:37,9, 4. Komárek, Roupec (Mitsubishi Lancer EVO VI) - 1:56,8, 5. Peták, Benešová (Renault Clio S1600) -2:17,6, 6. Kopecký, Schovánek (Škoda Fabia) -2:17,9. |
Průběžné pořadí po osmi závodech: |
1. Pech 222 bodů, 2. Š. Vojtěch, Ernst (Peugeot 206 WRC) 162, 3. Trněný 119, 4. Komárek 73, 5. Semerád, Ceplecha (Mitsubishi Lancer Evo VII) 50, 6. Peták 44. |