Hlavní obsah

Udělali jsme příliš mnoho chyb, přiznal šéf Škody po MS

MLADÁ BOLESLAV

Před více než dvěma lety představitelé automobilky Škoda prohlašovali, že v roce 2005 budou jezdci továrního týmu Škoda Motorsport bojovat o medailové pozice v mistrovství světa. Letošní realita však byla jiná. Mladoboleslavský tým skončil v hodnocení značek s velkým odstupem poslední a nejlepším výsledkem bylo šesté místo Francouze Alexe Benguého na Korsické rallye.

Foto: Škoda Motorsport

Colin McRae prověřuje 'letové vlastnosti' fabie WRC při Australské rallye.

Článek

Vedoucí týmu Martin Mühlmeier tak musel konstatovat, že s výsledky týmu spokojen není. "Udělali jsme příliš mnoho chyb, ke kterým nemuselo dojít. Kvůli nim jsme neukázali skutečné možnosti fabie," řekl Mühlmeier v rozhovoru pro ČTK. Sezóna přitom podle něj začala dobře - Bengué dokázal v Monte Carlu vyhrát rychlostní zkoušku a celkově dojel devátý.

Neztratil se ani Mattias Ekström na domácí Švédské rallye. "Pak ale následovala velmi špatná prostřední část a ke konci jsme začali podávat dobré výkony," soudí Mühlmeier. Faktem je, že piloti Škody se umisťovali na bodovaných pozicích. Na Australské rallye dokonce Skot Colin McRae bojoval o stupně vítězů, ale pomalá výměna spojky a následná diskvalifikace snažení exmistra světa ukončily tři erzety před koncem.

Vysoký počet jezdců

Škoda přitáhla pozornost motoristických fanoušků i nezvykle vysokým počtem jezdců, kteří do fabií usedli. Barvy týmu nakonec hájilo celkem osm pilotů. "Původně jsme na post týmové dvojky pro tuto sezónu vybrali tři jezdce, ale pouze Alex (Bengué) podal celkem dobrý výkon. Finové nenaplnili naše očekávání," uvedl vedoucí týmu na adresu dvojice Jani Paasonen, Janne Tuohino.

Kvůli jejich nezdarům se Mladoboleslavští rozhodli, že využijí pravidel naplno a budou jezdce střídat. "McRae, Ekström, Jan Kopecký a na začátku Japonské rallye i Mikko Hirvonen nám ukázali, kde bychom mohli, za určitých příznivých podmínek, být," podotkl Mühlmeier.

Schwarz byl zklamáním

Velkým zklamáním byly výkony týmové jedničky Armina Schwarze. Německý pilot se většinou pohyboval na chvostu pole továrních jezdců a jeho nejlepším výsledkem bylo osmé místo v Austrálii. Podle Mühlmeiera jej však vyměnit tým nemohl, ani kdyby chtěl.

"Pravidla nepovolují výměnu jezdce, který byl týmem nominován jako číslo jedna. Nezáleželo tedy na tom, jestli Armin podává dobré, nebo špatné výkony," řekl. Nahradit jedničku jde pouze ze zdravotních důvodů, což Škoda udělala ve Švédsku. Na předcházející Rallye Monte Carlo totiž Schwarz havaroval a poranil si rameno.

Možnosti jsou otevřené

Zda budou mít nevýrazné výsledky z letošní sezóny vliv na budoucnost továrního týmu Škoda Motorsport, není momentálně jasné. "Doufejme, že v krátkém čase budeme moci oznámit, jaká budoucnost tým čeká. Je pro nás otevřeno mnoho možností a zodpovědně posuzujeme každou z nich," uvedl Mühlmeier mnohoznačně. Definitivní rozhodnutí by mělo padnout v příštích týdnech, pravděpodobně ještě v listopadu.

Až se rozhodne, zda a v jaké formě se Škoda představí v příštím roce rallyeového MS, přijde na řadu i otázka dalšího působení samotného Mühlmeiera. Předseda dozorčí rady Škody Vratislav Kulhánek například před nedávnem uvedl, že Mühlmeierovi chybějí zkušenosti z rallye. "Mým úkolem je dohlížet na rozhodnutí ohledně budoucnosti týmu. Teprve až bude v tomto jasno, budu řešit mou vlastní budoucnost a otázku, jestli zůstanu s týmem Škoda Motorsport, nebo ne," dodal Mühlmeier.

Reklama

Související témata: