Článek
"S Tomášem Engem jsme si soutěž skutečně užili, každý den jsme objeli kolem čtyř rychlostních zkoušek. Ze strany Colina bylo vidět velké nasazení, kterým doháněl lepší výkon dalších vozů. První den měl velkou výhodu v tom, že startoval za nejrychlejšími a měl tak ujetou trať.
Právě v Austrálii je startovní pozice hodně důležitá, protože tam není klasická šotolina jako všude jinde ale jede se na specifických oblázcích, na nichž vůz velmi špatně drží. Vyčištěná trať je naopak velmi tvrdá a pneumatiky vozů na ní dokonce 'malují' čáry.
Rozdíl v přilnavosti je na tomhle povrchu velmi znát, ale Colin dokázal s nejlepšími držet krok i poté, co se posouval dopředu.
Osobně jsem nebyl přítomen tolik diskutované výměně spojky tři erzety před koncem soutěže. Pak jsem o tom ale mluvil s řadou lidí. Bylo to jistě trochu nešťastné, ale v tomto ohledu si musí udělat jasno především vedení Škodovky.
Skříň musela dvakrát ven
Mechanici museli vyndat celou převodovou skříň a když jí vrátili do vozu, tak zjistili, že je spojka "šprajclá" a skříň musela znovu ven. Tým použil v Austrálii typ skříně, který nedovoluje jinou možnost opravy. Jen pro srovnání: v našem Peugeotu používáme součásti, které dovolují udělat podobný typ opravy za dvě minuty.
Škoda tak ale tratila další čtvrthodinu a Colin, když viděl, že nabírá čím dál větší ztrátu, zcela pochopitelně řekl, že na to s... Za daných okolností by mohl dojet třeba pátý, to by ale zase spadl do průměru. Proto jeho rozhodnutí naprosto chápu.
Je ohromná škoda, že se tým takhle hloupě a možná i trochu zbytečně připravil o takový zářez. Nicméně je ale třeba připomenout, že Colinovo vystoupení bylo především kladné a ukázal se dobrý potenciál Fabie. Podobná věc v servisu se stát může, i když v Austrálii to spíš ukázalo, že v týmu je něco špatně.
Spekulace o odchodu mladoboleslavského motorsportu z MS jsem zaregistroval, dosud ale není nic potvrzené. Nicméně mě to ale moc nepřekvapilo, podobná zpráva se mohla objevit kdykoliv v posledních třech letech. Každopádně je to zcela v kompetenci Škody a rozhodnutí jejího vedení je třeba respektovat."