Nepočítáme-li volnější spojení Tatry a Liazu v týmu Motokovu v 80. letech, vůbec poprvé se po dvaceti letech závodění sejdou obě značky v jednom týmu.
Martin Macík bude v nadcházejícím Dakaru tvořit tým s ekipou Karla Lopraise a oběma společně bude v bivaku asistovat tradiční Tatra 6x6, v níž budou mít obě posádky svého mechanika - k Martinu Kahánkovi a týmovému manažerovi Josefu Kalinovi usedne Jiří Čáp, který se jako mechanik účastnil už předchozích dvou ročníků. Samotného Macíka v kabině Liazu doplní ve dvoučlenné posádce jeho tradiční spolujezdec Ladislav Fajtl.
Od základu přestavěné je také soutěžní vozidlo, vlastně se jedná o téměř nový vůz. Na prknech konstruktérů se začal rodit prakticky hned po skončení loňského ročníku, který Macíkova posádka pro závadu nedokončila, a stavba začala v červnu, aby už o čtyři měsíce později vůz poprvé vyjel.
Czech Orlen Team |
Martin Macík |
Od roku 1996 účastník českých offroad závodů v kategorii terénních automobilů |
Vítěž OffRoad Maraton 2000, 2001 |
Vítěz Maraton 24hours 1999, 2001 |
2 místo OffRoad Maraton 2004 |
Třetí místo Maraton 24hours 2002 |
Účastník dálkového maratónu Rallye Dakar 2003 - 12 místo v kategorii kamionů, druhé místo ve třídě |
Účastník Rallye Dakar- 2004, 2005 |
Týmové stránky: www.martinmacik.cz |
Ladislav Fajtl |
Od roku 1988-2003 účastník rallye Dakar, sedminásobný účastník |
Třetí místo v kategorii kamionů Dakar 1996 |
Dvanácté místo |
v kategorii kamionů Rallye Dakar 2003, druhý ve své třídě |
První místo ve Pharaons Rallye v kategorii kamionu v roce 1991 |
Třetí místo v ME Truck trialu v roce 1991 |
Účastník Rallye Dakar- 2004, 2005 |
LIAZ 4x4 Dakar 2006 |
Jiří Čáp |
mechanik (pojede v doprovodném voze Loprais Tatra Teamu) |
účastník Rallye Dakar 2004, 2005 |
Technická specifikace vozu Martina Macíka |
LIAZ 111.154 Dakar |
rok výroby 1989 (kompletní renovace rok 2005) |
hnací ústrojí | vznětový, kapalinou chlazený řadový šestiválec LIAZ M1.2C -11 946 ccm3, přeplňovaný výfukovým turbodmychadlem s mezichladičem stlačeného vzduchu, rozvodovka Praga, bez mezinápravového diferenciálu. Stálý pohon zadních kol, pohon předních kol přiřaditelný. |
max. rychlost | 138 km/hod. |
nejvyšší výkon | 445 kW/2000 min-1 |
nejvyšší točivý moment | 2300 Nm/1550 min-1 |
převodovka | Praga 14 PS 150, bez synchronizace, 14 převodových stupňů |
podvozek: | žebřinový rám, vojenské nápravy Rába s jednomontáží zavěšené na podélných listových pružinách (vpředu trojlisté, vzadu dvojlisté) a podélných vodících ramenech. Zadní pružiny doplněny příčným torzním stabilizátorem. Osm teleskopických tlumičů HP Sporting. |
pneumatiky | Michelin 14x20" |
karosérie: | valníková plošina s plastovými bočnicemi a plachtovými čely a střechou, s ochranným obloukem fixovaným k rámu vozidla. Kabina Liaz vybavená vnějšími vnitřním ochranným trubkovým rámem, sklopná vpřed, anatomické |
rozměry a hmotnosti: | rozvor 4300 mm, délka 6900 mm, šířka 2500 mm, pohotovostní hmotnost pod 9000 kg. |