Hlavní obsah

Češi na Dakaru: Martin Macík a jeho tým

S mnoha novinkami technickými i organizačními se vydává sedlčanský Czech Orlen Team Martina Macíka na svoji čtvrtou dakarskou rallye, která bude odstartována na Silvestra v portugalské metropoli Lisabonu.

Foto: www.martinmacik.cz

Kamión Liaz Martina Macíka

Článek

Nepočítáme-li volnější spojení Tatry a Liazu v týmu Motokovu v 80. letech, vůbec poprvé se po dvaceti letech závodění sejdou obě značky v jednom týmu.

Martin Macík bude v nadcházejícím Dakaru tvořit tým s ekipou Karla Lopraise a oběma společně bude v bivaku asistovat tradiční Tatra 6x6, v níž budou mít obě posádky svého mechanika - k Martinu Kahánkovi a týmovému manažerovi Josefu Kalinovi usedne Jiří Čáp, který se jako mechanik účastnil už předchozích dvou ročníků. Samotného Macíka v kabině Liazu doplní ve dvoučlenné posádce jeho tradiční spolujezdec Ladislav Fajtl.

Od základu přestavěné je také soutěžní vozidlo, vlastně se jedná o téměř nový vůz. Na prknech konstruktérů se začal rodit prakticky hned po skončení loňského ročníku, který Macíkova posádka pro závadu nedokončila, a stavba začala v červnu, aby už o čtyři měsíce později vůz poprvé vyjel.

Czech Orlen Team
Martin Macík
Od roku 1996 účastník českých offroad závodů v kategorii terénních automobilů
Vítěž OffRoad Maraton 2000, 2001
Vítěz Maraton 24hours 1999, 2001
2 místo OffRoad Maraton 2004
Třetí místo Maraton 24hours 2002
Účastník dálkového maratónu Rallye Dakar 2003 - 12 místo v kategorii kamionů, druhé místo ve třídě
Účastník Rallye Dakar- 2004, 2005
Týmové stránky: www.martinmacik.cz
Ladislav Fajtl
Od roku 1988-2003 účastník rallye Dakar, sedminásobný účastník
Třetí místo v kategorii kamionů Dakar 1996
Dvanácté místo
v kategorii kamionů Rallye Dakar 2003, druhý ve své třídě
První místo ve Pharaons Rallye v kategorii kamionu v roce 1991
Třetí místo v ME Truck trialu v roce 1991
Účastník Rallye Dakar- 2004, 2005
LIAZ 4x4 Dakar 2006
Jiří Čáp
mechanik (pojede v doprovodném voze Loprais Tatra Teamu)
účastník Rallye Dakar 2004, 2005
Technická specifikace vozu Martina Macíka
LIAZ 111.154 Dakar
rok výroby 1989 (kompletní renovace rok 2005)
hnací ústrojívznětový, kapalinou chlazený řadový šestiválec LIAZ M1.2C -11 946 ccm3, přeplňovaný výfukovým turbodmychadlem s mezichladičem stlačeného vzduchu, rozvodovka Praga, bez mezinápravového diferenciálu. Stálý pohon zadních kol, pohon předních kol přiřaditelný.
max. rychlost138 km/hod.
nejvyšší výkon445 kW/2000 min-1
nejvyšší točivý moment2300 Nm/1550 min-1
převodovkaPraga 14 PS 150, bez synchronizace, 14 převodových stupňů
podvozek:žebřinový rám, vojenské nápravy Rába s jednomontáží zavěšené na podélných listových pružinách (vpředu trojlisté, vzadu dvojlisté) a podélných vodících ramenech. Zadní pružiny doplněny příčným torzním stabilizátorem. Osm teleskopických tlumičů HP Sporting.
pneumatikyMichelin 14x20"
karosérie:valníková plošina s plastovými bočnicemi a plachtovými čely a střechou, s ochranným obloukem fixovaným k rámu vozidla. Kabina Liaz vybavená vnějšími vnitřním ochranným trubkovým rámem, sklopná vpřed, anatomické
rozměry a hmotnosti:rozvor 4300 mm, délka 6900 mm, šířka 2500 mm, pohotovostní hmotnost pod 9000 kg.

Reklama