Hlavní obsah

Macík chce dojet Dakar v první desítce

PRAHA

S prakticky novým vozem a v nových barvách vyrazí na Silvestra z portugalského Lisabonu na svou čtvrtou dakarskou pouť Martin Macík. Jezdci Czech Orlen Teamu se podařilo překonat potíže s přihlášením do soutěže a díky pomoci týmu Karla Lopraise tak ani letos nebude na startu chybět kamión LIAZ.

Foto: Czech Orlen Team

Martin Macík za volantem svého speciálu LIAZ pro Rallye Dakar.

Článek

Nad Macíkovou účastí na 28. ročníku možná nejnáročnější automobilové soutěže visel otazník poté, co kvůli obrovskému zájmu nezbyla záhy po otevření přihlášek volná místa. Nakonec sedlčanskému závodníkovi podal pomocnou ruku Karel Loprais.

"Karel má přece jen na Dakaru jméno a podařilo se mu zajistit dvě místa. Jejich druhá Tatra nakonec nejede, takže jedno místo poskytl," líčil Macík při úterním setkání s novináři.

Spolupráce obou týmů bude velice úzká a pojedou dokonce se společným asistenčním vozem. Tomu bude velet donedávna tradiční souputník Lopraise Josef Kalina. "Realizovat asistenci pro dva týmy nebude nic jednoduchého. Máme domluvená nějaká pravidla, jak postupovat, která posádka by měla přednost. Osobně se ale modlím, abychom se do nějaké opravdu kritické situace nedostali," zadoufal Kalina, který pojede v tradiční šestikolové 'babče' spolu s mechaniky Martinem Kahánkem a Jiřím Čápem.

Odlehčené nápravy, nový motor i převodovka

Macíkova 'liazka' prošla před nadcházejícím Dakarem takřka kompletní proměnou. S přestavbou tým začal v červnu a za čtyři měsíce poprvé vyjel s vozem, který podle Macíka představuje třetí vývojový stupeň. "Ještě pořád jsme ale ve fázi vývoje. Věřím ale, že za rok představíme plně konkurenceschopné auto," má jasno. Z předností upraveného kamiónu vyzdvihl odlehčené nápravy, nový motor a novou převodovku.

Zatímco LIAZ nově svítí sytou červenou barvou, z posádky na první pohled zářila spokojenost a Macík také nijak neskrýval ambice konečně při pouštním maratónu uspět. Ze tří předešlých startů skončil napoprvé dvanáctý a pak dvakrát nedojel. "Spokojenost by byla s umístěním do desátého místa, třetí místo už by byl sen," prohlásil.

Macíkův tým čeká opět trochu jiná soutěž než v předchozích letech. "Vše se nese v duchu snižování rychlosti, pořadatelé se snaží dosáhnout toho, aby byl Dakar víc off-roadová soutěž než rychlostní. Přispěly k tomu i tragické události z minulého ročníku. Rallye se trochu zkrátila, posádky už nepojedou vyhlášené drakonické speciály. Na druhou stranu se ale podařilo i do kratších erzet dostat obrovské množství těžkých úseků," podotkl Kalina k letošní trase.

Cesta do Dakaru pro Macíka a navigátora Ladislava Fajtla začne už 26. prosince, kdy vyrazí po vlastní ose do Lisabonu. Start 28. ročníku pouštního maratónu je 31. prosince, po dvou evropských etapách se posádky přesunou do Afriky.

Reklama

Související témata:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Nejnovější články

NačítámNačíst další články