Hlavní obsah

Vítejte na největším plovoucím parkovišti. Líza míří do Argentiny, loni cestou trpěla

Le Havre

Šest týdnů zbývá do startu dalšího ročníku Rallye Dakar. Tým KM Racing měl minulý týden napilno. Karavana, kterou vedl závodní kamión Liaz, se vypravila na své putování do Jižní Ameriky. Nejmladší pilot kamiónu v historii slavného závodu Martin Macík pak uháněl do Paříže, aby odtud přivezl horké novinky z prezentace, kterou pořadatelé připravili pro všechny účastníky.

Foto: Sport.cz

Kamión Martina Macíka během dobrodružného testování v Tunisku.

Článek

Kamión Martina Macíka na cestě na Rallye Dakar.

Závodní technika se už plaví do Jižní Ameriky. První část cesty, dlouhá 1250 kilometrů, vedla ze Sedlčan do francouzského přístavu Le Havre, kde byla auta v pátek předána pořadatelům závodu. Kamión Martina Macíka dál pokračuje v cestě na lodi. A je tu v dobré společnosti, pořadatelé obdrželi klíčky od 265 závodních speciálů, 272 asistenčních vozů, 54 aut pro novináře a přidali také 40 aut, která budou během rallye přepravovat organizátory. Do všech závodních strojů bylo ještě před vyplutím instalováno bezpečnostní vybavení.

Obrovská loď Grande Sao Paulo se na 21 dní promění v největší plovoucí parkoviště vyladěných závodních strojů a míří s drahocenným nákladem napříč Atlantikem. Se svými piloty se závodní vozy potkají až na začátku ledna v Buenos Aires. „Doufám, že až se s Lízou v Jižní Americe shledáme, bude v dobré kondici. Loni nám dorazila s rozbitou spojkou, ztracenými klíčky a vysazeným oknem, takže jsme se do oprav kamiónu museli pustit ještě dřív, než závod vůbec začal," připomíná v tiskové zprávě Martin Macík.

Česká republika bude mít na Rallye Dakar páté nejsilnější zastoupení čítající 6 kamiónů, 5 motocyklů a 6 aut. Trať letos připravoval Marc Coma, úspěšný motocyklista a vítěz několika předchozích ročníků.

Těší se na dlouhé etapy

Posádce týmu KM Racing ve složení Martin Macík, František Tomášek a Michal Mrkva vyhovuje fakt, že součástí závodu budou také netradičně dlouhé etapy. Jedna z nich bude dokonce maratónská a posádky po dojetí do bivaku nebudou mít k dispozici techniky ani servis, takže případné opravy budou muset řešit svépomocí, případně přečkat do konce následující etapy.

Na závodníky čeká také několik etap vedoucích ve výšce přes 3 500 metrů nad mořem. Dalším náročným úsekem bude i trasa přes oblast Fiambala, která je proslulá vysokými teplotami a hodně rozbitým terénem.

„Kamióny letos pojedou také přes Bolívii, kterou zatím nemáme tak dobře zmapovanou, takže nemůžeme přesně odhadovat, co nás čeká. Ale zatím se zdá, že v novém ročníku se nedočkáme rozsáhlejších písečných a dunových polí, na které se všichni každý rok tolik těšíme a které rozhodují závod," avizuje Martin Macík.

Trasa bude měřit přes 9000 kilometrů a povede z Buenos Aires do Rosaria. Na pódiu se posádky představí 2. ledna 2016, úvodní etapa odstartuje o den později a do cíle závodníci dojedou 16. ledna.

Macík bude v Sedlčanech naposledy trénovat 28. prosince a na následující den už mají všichni členové týmu koupené letenky do Jižní Ameriky.

Reklama