Hlavní obsah

Životní výsledek zastínil na Dakaru strach o Kalinu. Legendární navigátor zkolaboval

Jízda na hraně v pondělní osmé etapě Rallye Dakar vynesla posádce Jaroslava Valtra životní výsledek. Pilot týmu Tatra Buggyra Racing si v dunách dojel pro pátou příčku, v cíli měl ale místo výbuchu euforie především starost o svého navigátora Josefa Kalinu. Šestašedesátiletý veterán Dakaru totiž po divoké jízdě doslova zkolaboval.

Jaroslav Valtr a spol. při 8. etapě Rallye Dakar.Video: Tatra Buggyra Racing

 
Článek
Fotogalerie

Valtr v první verzi výsledků figuroval dokonce na čtvrté příčce, po zásahu sportovních komisařů byl ale upraven čas Nizozemce Versluise, který českou posádku odsunul na pátou pozici. Dějství v pouštních kulisách přineslo drama od začátku do konce.

„První část byla hodně dramatická, najednou se před námi objevil Robbie Gordon a začal brzdit a zase se rozjíždět. Když jsme ho chtěli předjet, tak nás blokovaL. Ve finále jsme mu trochu počechrali blatník, ale stěžovat si pak raději ani nepřišel. Když už jsme se ho konečně zbavili, tak nás málem sestřelil Stacey, takže fakt veselo," líčil Valtr.

Ve druhé části etapy se český závodník rozjel naplno, nakonec měl ale obavu o zdraví Kaliny. Trojnásobný vítěz Dakaru po boku Karla Lopraise totiž při divoké jízdě doslova zkolaboval a dohromady jej dával týmový fyzioterapeut. „Druhá část byla rozbitá a to vyhovovalo naší Tatře a bohudík jsme pak bez obtíží začali předjíždět Iveca a Many. Pak jsem měl trochu obavy o Pepíčka, ale večer už byl zase plný humoru, tak věřím, že to spolu doválčíme ve zdraví," přiblížil Valtr, jenž po osmém díle figuruje na průběžné čtrnácté pozici.

Další potíže měl druhý pilot Buggyry Martin Kolomý, který do bivaku dorazil s tříhodinovou ztrátou až za tmy a v průběžném pořadí klesl na 21. místo. "Už žádný velký výsledek neuděláme, ale budeme bojovat a chceme určitě Dakar dokončit," vzkázal jezdec, který po dvou karambolech vyklidil postavení v první desítce.

Macík vyhrabával

Nejlepším z českých jezdců zůstal Martin Macík, který se svou „Lízou" zapadl a klesl z devátého na dvanácté místo. „Asi na šedesátém kilometru jsme při výjezdu do kopce, na jehož vrcholu byl kontrolní bod, sklouzli a zahrabali se v jemňoučkém písku. Přišlo na řadu vyprošťování, a ačkoliv jsme situaci zvládli poměrně rychle vyřešit, ztratili jsme asi 20 minut," líčil Macík.

O dvě místa si polepšil Martin Prokop, jemuž v kategorii automobilů patří aktuálně šestnáctá příčka. „Dunová erzeta byl neskutečný zážitek. Na první větší duně jsme měli problémy, protože nám blbla spojka a trochu jsme se s tím prali, ale dokázali jsme to rozjet. Nakonec jsme to dotáhli až do cíle. Byl to ale hrozný masakr. Soutěž je den ode dne těžší, takže jsem rád, že jsme tentokrát absolvovali erzetu bez jakýchkoliv větších problémů," oddechl si v bivaku pravidelný účastník MS v rallye.

Reklama

Související témata: