Článek
"Je to paráda a velký úspěch, ve který bych v průběhu ani nevěřil," řekl Tomeček v cíli rallye. Momentálně je na cestě do Maroka, kde zůstal nepojízdný asistenční kamion s rozpadlým ložiskem a nefunkčním motorem stát.
"Doufáme, že ho tam najde. Auto je zaparkované na relativně bezpečném místě v Zagoře. Tam se s pomocí jeřábu pokusí sundat nástavbu, přendat ji na druhý kamion a nepojízdné auto potáhnou do přístavu," popsal aktuální situaci navigátor Ladislav Lála na dnešní tiskové konferenci v Praze.
Pokud se vše podaří, následně se lodí přesunou do Francie a poté se vydají na cestu do Česka. "Věříme, že během čtrnácti dnů by se měl Tomáš i všechna auta vrátit domů," uvedl Lála.
I kvůli jízdě bez asistence posádka týmu Promet Excalibur v průběhu rallye několikrát myslela, že končí a do Dakaru se nedostane. "Na kamion pořadatelů jsme si dali část dílů, něco jsme měli u jednoho maďarského týmu. Hlavně jsme ale měli málo pneumatik," líčil Lála.
S ohledem na náročné tratě měl totiž Tomeček letos nezvykle hodně defektů. "Za celou dobu jsme měli jedenáct defektů a osmkrát jsme museli gumu měnit," uvedl Lála.
Největší problémy měli ve čtvrté etapě, kde měli tři defekty, přitom měli k dispozici na korbě jen dvě náhradní pneumatiky. "Takže jsme museli část etapy jet jen na třech kolech, hodně pomalu. A říkali jsme si, že je to konec," řekl.
Na jednom z kontrolních bodů se jim poté ale podařilo přesvědčit jednu z posádek asistenčních vozů, aby jim poskytla náhradní pneumatiku. "Dojeli jsme tak do cíle etapy a následně si řekli, že zkusíme rallye dokončit," konstatoval Lála.
Díky výborným výsledkům v dalších dnech, kdy Tomeček zúročil zkušenosti s jízdou v dunách a posádce nahrály i problémy soupeřů, se nakonec posunul na druhé místo. "Musíme ale poděkovat týmu Kamaz, který nám dal několik pneumatik. Nebyly nové, ale pro nás měly cenu zlata," dodal Lála.