Hlavní obsah

Grönholm vede Kyperskou rallye tesně před Loebem

LIMASSOL

Finský jezdec Marcus Grönholm vyhrál první etapu Kyperské rallye, v které může jeho největší soupeř Francouz Sébastien Loeb získat v předstihu titul mistra světa. Úřadující dvojnásobný šampión zatím zaostává ve dvanáctém podniku sezóny za Grönholmem o 6,4 sekundy. Další soupeři sledují souboj o vítězství z uctivé vzdálenosti, třetí Fin Mikko Hirvonen ztrácí už přes minutu.

Článek

Loeb může na Kypru slavit mistrovský hattrick už před posledními čtyřmi závody sezóny, pokud získá o sedm bodů víc než Grönholm, zatím však takovému scénáři nic nenasvědčuje. Finský mistr světa z let 2000 a 2002 v pátek vyhrál s fordem úvodní tři rychlostní zkoušky a po pěti měl před Loebem náskok už 18,5 sekundy. Až pak zahájil Loeb za volantem citroënu stíhací jízdu a díky nejlepším časům z posledních tří úseků manko snížil.

"Bylo to těžké, lítala tam spousta šotoliny," řekl novinářům v průběhu první etapy Loeb, který coby vedoucí jezdec seriálu vyjížděl na trať jako první. Na Kypru může vyhrát potřetí za sebou.

Měřený úsek v pátek dokázal vedle hlavních soupeřů vyhrát už jen Nor Petter Solber se subaru, který ve čtvrté erzetě narušil perfektní Grönholmův start. Pak ale kvůli poruše převodovky ztratil několik minut a klesl na jedenácté místo.

Pouze první erzetu soutěže absolvovaly fabie soukromého rakouského týmu Škoda Red Bull. Fin Harri Rovanperä i Rakušan Andreas Aigner museli své vozy po úvodních osmi měřených kilometrech odstavit kvůli problémům s elektronikou. Absencí v dalším průběhu etapy nabrali ztrátu přes 35 minut a tým zatím nerozhodl, zda budou v sobotu pokračovat bez naděje na dobrý výsledek.

Výsledky - první etapa:
1. Grönholm (Fin./Ford) 1:45:33,6 hod., 2. Loeb (Fr./Citroën) -6,4, 3. Hirvonen (Fin./Ford) -1:25,1, 4. Stohl (Rak./Peugeot) -1:50,7, 5. Atkinson (Austr./Subaru) -3:01,0, 6. Pons (Šp./Citroën) -4:05,2, 7. Gardemeister (Fin./Citroën) -4:05,3, 8. Perez Companc (Arg./Ford) -5:22,9, ...24. Aigner (Rak./Škoda) -35:01,1, 25. Rovanperä (Fin./Škoda) -35:15,0.

Reklama

Související témata: