Rubriky:

Atletika

Nástup mladíků a tažení Renaultu

24. března 2003 14:28 - PRAHA

"Pozor, pánové, přišel čas mladších ročníků!" I takový vzkaz lze dešifrovat po Velké ceně Malajsie, která byla druhým podnikem letošního ročníku MS formule 1. Jak kvalifikaci, tak samotný závod vyhráli totiž jezdci, jimž ve srovnání s veteránskou elitou teče mléko po bradě.

 

Hoch Zwei

Nastupující generace pozvedla hlas už v sobotní kvalifikaci, kdy jediné měřené kolo zvládl nejlépe Fernando Alonso. Teprve jednadvacetiletý Španěl na renaultu vytřel všem zrak a stal se nejmladším jezdcem v historii šampionátu, který si vyjel pole position.

Náhle získanou roli jednoho z favoritů navíc unesl a po skončení závodu se mohl poprvé v kariéře usmívat na diváky z nejnižšího stupně vítězů.

Räikkönen si na vítězství počkal

Trvale stoupající formu ukázal další "mlíčňák", třiadvacetiletý Fin Kimi Räikkönen na mclarenu. V Sepangu si s obrovským náskokem dojel pro premiérové vítězství, dlužno ale dodat, že náhodné nebylo ani třetí místo v Austrálii. Na stupeň nejvyšší mohl přitom vystoupit už loni v Magny Cours, kdy ještě 5 kol před cílem vedl, z vítězství se ale nakonec radoval suverénní Michael Schumacher na ferrari.

Pro pětinásobného mistra světa je úvod letošní sezóny víc než hořkou pilulkou. Fakt, že v obou závodech bodoval je poměrně slabou náplastí, pokud si uvědomíme, že na stupních vítězů po dvou úvodních závodech chyběl Schumacher naposled v roce 1991, kdy si odbýval ve formuli 1 svou premiéru.

Renault stahuje náskok

Další významnou věcí, které je formule 1 svědkem, je výrazný nástup stáje Renault, která srovnává krok s velkými jmény - Ferrari, Williamsem a McLarenem. Její piloti (Alonso a Ital Trulli) dokázali zatím jako jediní bodovat společně v obou závodech, stáji patří v Poháru konstruktérů 4. místo, při shodném počtu bodů se stájí Williams.

Té letošní sezóna nevychází zcela podle představ, i když bodovala jak v Austrálii, tak v Malajsii. Od monopostu z nejvýkonnějším motorem se ale obecně čeká víc, zatím se zdá, že mouchy okolo nového FW 25 stále poletují.

Nebývalá vyrovnanost na všech frontách

Po druhém závodu je předvším nutné konstatovat, že letošní ročník formule 1 se dočkal atraktivity, po které Max Mosley z FIA a šéf F1 Bernie Ecclestone tolik volali po loňské sezóně.

GP Malajsie sice nenabídla tak dramatický průběh jako úvodní závod v Albert Parku, kde se stáje vyrovnávaly nejen s prvním testem nových regulí, ale i s nepřízní počasí. Boje o dílčí umístění v Sepangu ale braly dech, stačí připomenout manévry Trulliho, M. Schumachera a Buttona o 5. - 7. místo.

O tom, jak se vyrovnaly síly, svědčí i průběžné pořadí šampionátu. Na 3. - 7. místě se poskládali jezdci se stejným počtem bodů, se ztrátou 8 bodů na prvního. Ve dvou závodech bodovalo 11 jezdců šesti stájí. Velice vyrovnaný je i vzájemný boj v jednotlivých stájích (hodnoceno podle lepšího umístění v závodě), v sedmi případech je skóre 1:1.

Celý cirkus zvaný fomule 1 se nyní stěhuje do Jižní Ameriky, kde se dvacítka vozů postaví 6. dubna na start Velké ceny Brazílie.

Pořadí MS jezdců po 2 GP
1. Räikkönen Fin. McLaren 16 bodů
2. Coulthard V. Brit. McLaren 10
3. - 4. Montoya Kol. Williams 8
Barrichello Braz. Ferrari 8
5. - 7. Trulli It. Renault 8
M. Schumacher Něm. Ferrari 8
Alonso Šp. Renault 8
8. R. Schumacher Něm. Williams  6
9. Frentzen Něm. Sauber 3
10. Button V. Brit. B.A.R. 2
11. Heidfeld Něm. Sauber 1

Pořadí Poháru konstruktérů po 2 GP
1. McLaren 26 bodů
2. Ferrari 16
3. Williams 14
4. Renault 14
5. Sauber 4
6. B.A.R. 2

Jezdecké duely v jednotlivých stájích
Ferrari M. Schumacher - Barrichello 2:0 1:1
Williams R. Schumacher - Montoya 0:2 1:1
McLaren Coulthard - Räikkönen 2:0 1:1
Renault Trulli - Alonso 0:2 1:1
Jordan Fisichella - Firman 2:0 1:1
Jaguar Webber - Pizzonia 1:1 0:1
B.A.R. Villeneuve - Button 1:1 1:1
Sauber Heidfeld - Frentzen 1:1 1:1
Toyota Panis - da Matta 2:0 0:1
Minardi Verstappen - Wilson 2:0 2:0

V tabulce je za jménem stáje a jezdeckou dvojicí uvedeno skóre v kvalifikaci a v závodě.

Pavel Novotný

Zrušit