Článek
„Přípravy vlastně začínají s ročním předstihem, kdy se vyhodnocuje ten aktuální ročník,“ popisuje Václav Skřivánek, jenž má pražské závody na starosti. Pak následuje plánování, koordinace prací, schůzky s dodavateli, se zástupci města…
Pro představu, co všechno je třeba zajistit, několik čísel z loňského ročníku seriálu RunCzech: na závodech čítajících v metropoli vedle půlmaratónu i maratón a podzimní desítku se podílí 46 dodavatelů, v akci 4360 lidí.
Dvě kontroly v den závodu
Nataženo bylo pětadvacet kilometrů plotu, kvůli občerstvení je třeba připravit na jeden závod až tři kilometry stolů. Běžci vloni zkonzumovali při závodech RunCzech přes dvanáct tun banánů, sedm tun pomerančů, 6000 baget a 112 tisíc litrů vody. S logistikou na půlmaratón bude vedle osobních aut pomáhat šest dodávek a čtyři velkotonážní auta.
Klíčové je zajistit celou trať, aby se nestalo nic nepředvídatelného. „Ještě v den závodu probíhají dvě kontroly, jestli tam není třeba nějaký vrak,“ popisuje Skřivánek. Hned za posledním běžcem pak začíná úklid, aby komunikace mohly být co nejdříve uvedeny do běžného provozu. „Na konci jede policie, záchranka, sběrný vůz a pak hned úklidová auta a probíhá demontáž,“ říká ředitel závodu Skřivánek.