Rubriky:

Ladíme

Hardcore trénink s pneumatikou: násobení tréninkového efektu

20. února 2015 12:05 - Praha

Minule jsme běhali po schodech i jinde se zátěžemi na rukou, na nohou i na zádech. Nebylo to příjemné, byla to dřina. A nic lepšího vás nečeká ani v tomto díle. Proběhneme se tentokrát s pneumatikou. Pro začátek bude stačit, když si od dědečka půjčíte kolo z jeho fiatky Punto. Dáme tomu chvíli čas, než si do zemědělského družstva půjdeme vyžádat nějaké to méně využívané zadní kolo od traktoru.

Sport.cz

Pneumatika sama o sobě nebude stačit. Sehnat si musíme nějaký bytelnější opasek, co něco vydrží. Zkuste třeba ten, co nosíte do posilovny na zpevnění zad při zvedání větších zátěží nebo si kupte něco fortelného v army-shopu. Dobrou službu může udělat i polstrovaný bederní pás od vyřazeného batohu.

Pak si ještě v outdoorovém kšeftě pořídíme jednu dvě horolezecké karabiny a tři čtyři metry nějaké pevnější šňůry. Tu připevníme na opasek a na její vzdálenější konec přidáme karabinu. Dalších úprav netřeba, drátovou karabinu lehce zaháknete za vnitřní okraj pneumatiky ‒ a jde se na to!

Asfalt nade vše!

Jako terén je pro tento druh tréninku nejvýhodnější asfalt. Stará nepoužívaná cesta je ideální. Na ovál vás s takovým břemenem asi nikdo nepustí, ledaže by potřebovali na sportovišti vyorat první jarní brázdu. Mimo cesty si s pneumatikou moc neužijete, protože každá větší terénní nerovnost vás jednak vyhodí z rytmu, jednak nepříjemně převrací pneumatiku. A přijít domů celí od bláta a ještě s obtiskem pneumatiky na zádech, to opravdu nechcete.

Běh představuje pro lidský organismus do značné míry jednostrannou zátěž. Chcete-li být dobrými běžci a vydržet v kondici déle než pár sezón, procvičujte pravidelně celé svoje tělo. Jak? Dozvíte se u nás.

Při běhu s pneumatikou si budete připadat podobně jako na lekci aqua-joggingu. Je to docela fuška a moc se u toho nehýbete z místa. A o to právě jde. Ztížené, neideální podmínky donutí svaly, plíce i celý kardiovaskulární systém ke zvýšenému výkonu. Tréninkový efekt se násobí, aerobní aktivita běhu se přesouvá na úroveň anaerobní dřiny.

Koleno: Čím nás může největší kloub v těle potrápit?

Právě z těchto důvodů nezařazujte takový hardcore do svého tréninku více než jedenkrát do týdne. A další den si nedávejte těžký běžecký trénink, spíše něco lehčího v nepříliš závratných obrátkách.

Záda jsou v pohodě

Oproti zátěžím má pneumatika jednu neoddiskutovatelnou výhodu ‒ ačkoli zatíží tělo v podstatě velmi podobně, na vaši kostru nebude mít tak destruktivní vliv. Ušetříte kloubům zvýšenou zátěž při nárazech a otřesech a vaše záda si budou pneumatiku také pochvalovat. Páteř zůstane zatížena téměř stejně jako bez zátěží.

Kdybyste si ale vážně chtěli dát někdy do těla, lze pneumatiku a zátěže zkombinovat. Hodně zábavy a nezapomeňte - hlavní je pravidelnost a pozvolné zvyšování zátěže!

Předchozí díl:
Hardcore trénink se zátěžemi: Nic pro začátečníky!

René Kujan, Sport.cz

Časová osa: Ladíme

Filtr článků - Ladíme


Běhání v zimě

Zima je pro řadu běžců obdobím nejistoty a nechuti k běhání. Nízké teploty od běhu často odradí, proto je důležité dodržovat základní pravidla. Ať už v zimě hledáte běžeckou motivaci, pilujete techniku běhu nebo hledáte zimní běžecké vybavení, jistě vám poslouží naše tipy a triky, jak se na běh v zimním období připravit a pořádně si ho užít.

Kalendář akcí

Kdykoliv říjen listopad prosinec leden 2021 únor 2021 březen 2021 duben 2021 květen 2021 červen 2021 červenec 2021 srpen 2021 září 2021 Všechny typy závodu Méně než 10 km 10km – půlmaraton Půlmaraton – maraton Více než maraton Všechny kraje Praha Jihočeský kraj Jihomoravský kraj Karlovarský kraj Královéhradecký kraj Liberecký kraj Moravskoslezský kraj Olomoucký kraj Pardubický kraj Plzeňský kraj Středočeský kraj Ústecký kraj Kraj Vysočina
Nenalezena žádná událost
-

Místo startu:

Mapa

Čas startu:

Startovné:

Tratě:

Poznámka:

Oficiální stránky

Další akce