Článek
Je pro vás velká komplikace, když vrchol sezóny budete mít až v listopadu?
Nezvyk a dá se říct, že i nepříjemné prodloužení sezóny. Musíme se připravovato dva a půl měsíce déle než jindy a dokonce o tři měsíce déle než na olympiádu. Navíc se musíme vyrovnat s desetihodinovým hodinovým časovým posunem. Na jižní polokouli bude v té době jaro, teploty kolem deseti stupňů, což není nic moc. Vůbec netuším, co mě na novozélandském jezeře Karapiro čeká. Ale všichni Evropané to budou mít stejné, musím se s tím poprat.
Co teď děláte v parních letních dnech?
Po Světovém poháru v Luzernu jsem měl krátkou týdenní dovolenou. Byli jsme s kamarády na motorkách v Rakousku. Spali jsme pod širákem, paráda. Teď už trénuji naplno. Jezdím na Vltavě a koukám, jak se lidí koupou. Já také, ale ve vlastním potu. Na přelomu července a srpna mne čeká čtrnáctidenní horské soustředění v Itálii. A pak už se rozběhne klasická příprava, jako na každou velkou akci, v jejímž závěru budeme ladit na šampionát.
Dá se forma udržet tak dlouho?
Já jsem ještě v téhle sezóně žádnou formu neměl, takže nevím.
Jak to? Vždyť jste vyhrál tři závody Světového poháru?
Světový pohár jsem jezdil z plného tréninku, bez speciální přípravy. Byl jsem docela překvapený, že jsem třikrát vyhrál. Doufám, že na světový šampionát přijde teprve ta správná forma a soupeřům ujedu ještě víc. I to je ale nezvyk. Většinou jsem útočil ze zadní pozice. Teď jezdím od začátku vpředu a hlídám si soupeře.
S jak velkým časovým předstihem poletíte na Nový Zéland?
Čtrnáct dní dopředu. Doufám, že to bude stačit. Nejsem zastánce dlouhých aklimatizací. Věřím, že se s tím sžiji rychle.
Závodil jste někdy na jižní polokouli?
Byl jsem tam jednou v životě, a to na dovolené.
Kdy posíláte lodě?
Koncem července. Mám dvě, jednu od jara a teď jsem dostal úplně novou. Na vodě zkouším, která je lepší. Ta pojede dva měsíce v kontejneru na Nový Zéland. Nejspíš to ale bude loď, s níž se mi letos podařilo vyhrát třikrát ve Světovém poháru.