Hlavní obsah

Šéf cyklistů se zaručil pořadatelům MS ve věci antidopingu

Předseda Mezinárodní cyklistické unie UCI Pat McQuaid dnes vyhověl pořadatelům zářijového mistrovství světa v silniční cyklistice ve Stuttgartu a podepsal dohodu o zpřísněném antidopingovém programu. V situaci, kdy skandály s nepovolenými povzbuzovacími prostředky decimují probíhající Tour de France, organizátoři vyjadřovali stále větší pochyby nad smyslem světového šampionátu a hrozili jeho zrušením.

Foto: ČTK

Ilustrační foto

Článek

Jihoněmecké velkoměsto pár hodin předtím demonstrativně zmrazilo další příspěvek Německému cyklistickému svazu ve výši 150.000 eur, pokud McQuaid dříve slíbené garance nepotvrdí. "Dohoda je základním předpokladem pro uspořádání cyklistického šampionátu," prohlásila šéfka organizačního výboru a zároveň stuttgartská radní Susanne Eisenmannová. Potvrdila, že odpoledne město záruky dostalo.

Řídící grémia šampionátu se příští týden sejdou, aby probrala další postup. V každém případě se chtějí situací zabývat až po skončení Tour de France. Šampionát je naplánován na 25. až 30. září. Německá média poukazují na to, že po obdržení záruk od UCI má nyní "černého Petra" v ruce Stuttgart.

Německý ministr vnitra Wolfgang Schäuble, který je zodpovědný také za sport, primátor Stuttgartu Wolfgang Schuster, jakož i předsedové německé i mezinárodní cyklistické federace Rudolf Scharping a Pat McQuaid se před dvěma týdny dohodli na přísném antidopingovém kurzu s kontrolami před šampionátem, během něho a po něm. Do nepsaného dnešního ultimáta se už čekalo jen na písemné posvěcení šéfa UCI.

Stuttgart závod rušit nechce

V německých politických kruzích ale roste odpor proti dopingovým skandálům. Stále častěji se objevují výzvy, aby se Němci pořádání šampionátu zřekli.

Stuttgart dosud předal světové federaci 700.000 ze slíbených 1,7 milionu eur. Celkový rozpočet činí asi pět milionů. Město už značné prostředky vydalo, a tak zjevně nemá velkou chuť mistrovství odříci.

Dopingové skandály na Tour de France i ty, které vyšly najevo předtím, přitom komplikují Stuttgartu finanční koncepci. Eisenmannová si stěžovala na velkou zdrženlivost sponzorů a veřejnosti při nákupu vstupenek.

Vysílání Tour není výdělečné

Výpadky v reklamě pociťuje v těchto dnech zřejmě i komerční televize Sat-1, která minulý týden v Německu převzala přímé přenosy z Tour de France. "Zaskočila" za veřejnoprávní stanice ARD a ZDF, které v důsledku dopingového případu německého cyklisty Patricka Sinkewitze přestaly soutěž v přímém přenosu vysílat. "Přenosy jsou pro Sat-1 hospodářským propadákem," tvrdí expert Omnicom Media Group Jürgen Kievit, jehož firma reklamy zprostředkovává. Podle časopisu W&V reaguje televize snížením cen za reklamní časy až o 50 procent.

Reklama

Související témata: