Hlavní obsah

Místo oslav velkého vítězství šel Kreuziger znovu na kolo

PRAHA

Žádné alkoholové opojení, žádné ponocování do pozdních hodin. Druhý den po vítězství v prestižním závodě Kolem Švýcarska byl pro cyklistu Romana Kreuzigera jako každý jiný. Dokonce nevynechal ani trénink.

Článek

Jen když po vyhlášení vítězů v Bernu přišel do týmového autobusu, týmoví kolegové z Liquigasu mu přichystali sprchu šampaňským. „Symbolicky jsme si přiťukli a pak jsme se každý rozjeli domů. Na oslavy prostě není čas,“ řekl v pondělí Kreuziger.

Do svého italského domova u Lago di Garda dorazil kolem půlnoci. „Jen jsem zapnul pračku a šel jsem si lehnout,“ prozradil. Kdo by však čekal, že po devíti dnech v sedle a více než 1400 kilometrech bude vyspávat do oběda, šeredně by se mýlil. „V půl osmé jsem se vzbudil, vstávám tak skoro každý den. Byl jsem vyřízený, nohy mě bolely a spát už bych stejně nevydržel,“ přiznal český vítěz etap Kolem Švýcarska.

Ráno vzal telefon a domlouval se s kamarády cyklisty na trénink. „Objel jsem na kole jen dvě hodinky. Ani jsem se nemusel nějak zvlášť přemáhat. Když se člověk po takovém závodě chvilku projede, tělu se hned uleví. Bylo to docela příjemné,“ popsal Kreuziger.

Po lehkém tréninku si došel do restaurace na oběd, dal si rybu. „Hřešit v jídle rozhodně nemůžu. Konečně jsem se dostal na svou závodní váhu, která je 66 kilo,“ řekl nejúspěšnější český cyklista. Protože se za pár dní postaví na start slavné Tour de France, musí při krátké návštěvě rodičů zapomenout na oblíbenou svíčkovou a další lahůdky. „Teď si to fakt nemůžu dovolit...“

Včera odpoledne absolvoval v Brescii vyšetření EKG, které musí každý cyklista podstoupit podle předpisů dvakrát ročně. A navečer už si to se svým sportovním audi namířil do Plzně. „V úterý si dám den bez kola, musím si tady zařídit nějaké věci a mám tiskovou konferenci. V Čechách se zdržím ještě pár dní do mistrovství republiky,“ prozradil své další plány.