Hlavní obsah

Ricco vyhrál svou druhou etapu na Tour, Kreuziger dojel osmý

BAGNERES DE BIGORRE

Italský cyklista Riccardo Ricco získal na letošní Tour de France již druhé etapové prvenství. V úvodní pyrenejské etapě dlouhé 224 kilometrů v neděli nastoupil v závěrečném kopci a více než minutový náskok před zbytkem pelotonu si udržel i po sjezdu do cíle v Bagneres-de-Bigorre. Roman Kreuziger dojel stejně jako ostatní favorité ve čtyřicetičlenné skupině na osmém místě.

Článek

V průběžném pořadí se tak v čele nic nezměnilo, žlutý trikot bude hájit i v pondělí Lucemburčan Kim Kirchen. Kreuziger na něj ztrácí z osmnácté příčky dvě minuty a 20 sekund. V pořadí jezdců do 23 let se po propadu Švéda Lövkvista dostal český mladík na třetí pozici.

Ricco tak druhou výhrou během čtyř dnů napodobil Marka Cavendishe, jenž má rovněž díky sobotnímu prvenství na kontě již dvě vyhrané etapy na letošní Tour. Čtyřiadvacetiletý jezdec stáje Saunier Duval tak pokračuje ve skvělé sezoně, kterou ozdobila stříbrná příčka v celkovém hodnocení Gira.

První pyrenejské kopce a nebezpečné sjezdy se málem staly osudnými největšímu favoritovi Cadelu Evansovi. Ten nevytočil jednu ze zatáček a utrpěl četné odřeniny. S bolestivou grimasou, roztrhaným dresem a krvácejícím loktem pak musel za pomoci svých kolegů dohánět hlavní pole. Ošetření lékařů potřeboval také Španěl Alejandro Valverde.

V pondělí čeká cyklisty další horská etapa s legendárním třicetikilometrovým stoupáním na Tourmalet až do nadmořské výšky 2115 metrů.

Výsledky - 9. etapy (224 km) Tour de France:
1. Ricco (It.) 5:39:28, 2. Jefimkin (Rus.) -1:04, 3. Dessel (Fr.), 4. Fofonov (Kaz.), 5. Knees (Něm.), 6. Monfort (Belg.), 7. Valverde (Šp.), 8. Kreuziger (ČR), 9. Cunego (It.), 10. Popovič (Ukr.) všichni -1:17.
Průběžné pořadí:
1. Kirchen (Luc.) 38:07:19, 2. Evans (Austr.) -6, 3. Vandevelde (USA) -44, 4. Schumacher (Něm.) -56, 5. Meňšov (Rus.) -1:03, 6. Valverde -1:12, 7. Devolder (Belg.), 8. Pereiro oba -1:21, 9. S. Sánchez -1:27, 10. Sastre (všichni Šp.) -1:34, ...18. Kreuziger -2:20.

Reklama