Hlavní obsah

Bývalý cyklista Faltus vybudoval nový cyklokrosový tým

Bývalý cyklista Richard Faltus vybudoval nový cyklokrosový tým Madeta Fitness Specialized, jehož se stal také sportovním ředitelem. V něm chce pomoci především mladým nadějným jezdcům na cestě vzhůru a nezůstane pouze u cyklokrosu - Faltus se svou stájí zasáhne příští rok také do silničních závodů a klání horských kol.

Článek

"Po ukončení své kariéry jsem začal budovat různé týmy, hledat sponzory a partnery. Nyní jsem po dvouletém martyriu našel nového partnera, jemuž se líbí myšlenka být viděn, bavit se cyklistikou, dávat prostor mladým a nadějným cyklistům nebo rozvíjet talenty," řekl na dnešní tiskové konferenci v Praze Faltus.

V týmu má zatím reprezentanta do 23 let Jana Nesvadbu, Tomáše Svobodu a Jana Medka. "Tito tři jezdci jsou plánovaní pro nadcházející sezonu v cyklokrosu. Tým smluvních jezdců chceme udržet do čtyř členů, takže jedno místo máme ještě teoreticky volné. Něco jiného jsou pak juniorské a amatérské týmy okolo," nastínil Faltus.

"Nemůžeme říkat, že máme Jardu Kulhavého nebo někoho takového, kdo už má něco za sebou. My tady máme teprve ty hrubé diamanty, které se budou vybrušovat a snad se vybrousí v něco hezkého," doplnil Faltus.

Jeho ambice s výhledem k budoucnosti však přitom zůstávají ty nejvyšší. "Mou ambicí samozřejmě je jet Tour de France a být na té největší cyklistice... Na to je ale potřeba získat minimálně stomilionový rozpočet na rok. Ono to je možné, ale ne v našem jihočeském regionu, protože v regionu jedna forma sto milionů nevytěží, to nelze. To však neznamená, že bychom o to nechtěli usilovat," prohlásil Faltus.

Spolupráce se silným partnerem z oblasti potravinářského průmyslu je uzavřena na tři roky. "Ale kdykoliv se dá ukončit, pokud bychom neplnili, co bychom plnit měli. Ale věříme v oboustranně úspěšnou spolupráci."

Od roku 2012 i silniční tým

Příští rok chce Faltus vstoupit i na silnici. "Plánujeme mít již od roku 2012 také silniční tým a využití některých našich krosařů nejen na silnici, ale také na horská kola. Celkem bychom chtěli udržet v kádru osm až dvanáct jezdců, abychom byli všude platní,"

Premiéru si tým odbude již v neděli na závodě Škoda Cycling Challenge, hlavní start cyklokrosové části sezony pak bude 24. září ve Stříbře. "Jinak pojedeme kompletní Český pohár cyklokrosu. Pokud budou naši jezdci opravdu v reprezentaci, budou vyjíždět do zahraničí na Světové poháry. Líbí se nám také ambice jezdců prosadit se na mistrovství Evropy a světa. My uděláme vše proto, aby pro to měli příhodné zázemí," uvedl Faltus.

Současný rozpočet se pohybuje v řádech milionů korun. "Ale bude se lišit, neboť teď vstupujeme do sezony až v září cyklokrosem, příští rok bude roční rozpočet, takže to nelze přesněji vyjádřit," podotkl Faltus.

Podmínkou spolupráce ze strany hlavního sponzora je, že závodníci týmu nebudou přistiženi při dopingu, ale půjdou příkladem i v ostatních věcech. "Nechceme se spojovat s žádným skandálem či aférou, takže naší absolutní podmínkou je, že ti kluci neudělají ostudu žádného charakteru," řekl marketingový ředitel firmy Jan Teplý.

Podle toho byli prý jezdci také vybíraní. "Pokud takový problém přesto nastane, bude to okamžitý konec toho kluka. Mají to zcela jasně ve smlouvě stejně jako v případě jakéhokoliv průšvihu třeba s alkoholem. To je i pointa a líbí se mi na Ríšovi, že on chce ty kluky naučit, co znamená být profíkem. Spousta lokálních hvězdiček vyhoří, ale on je chce naučit, jak být skutečnou, ale přitom skromnou hvězdou," doplnil Teplý.

Reklama

Související témata: