Článek
Sedmnáct kilometrů v poklidném tempu jen po necelých šesti hodinách spánku ještě před sedmou hodinou ranní bylo pro Ježka na zahřátí. Hlavou se mu pořád ještě honil výkon coby předjezdce při středeční jedenácté etapě stého ročníku slavného závodu. „Ovládá mě příjemná spokojenost. Výkonem jsem neudělal ostudu, mám fantastický dojem z atmosféry a navíc ohlas byl daleko větší, než jsem předpokládal," vyprávěl osmatřicetiletý borec.
Na vyjížďku vyrazil v běžném dresu, speciální kombinéza z časovky v bílo-zeleno-černé kombinaci ladící s designem dvou časovkářských speciálů už byla zabalená v kufru. „Potrpím si na to, abych měl v případě možnosti nejlepší možné vybavení, které je k dispozici. Nestartoval jsem ve vlastním týmovém oblečení, proto jsme se domluvili se Škodou, že budu mít na míru ušitou kombinézu," vracel se ještě ke středečnímu dni.
Kombinéza byla vyrobena ze speciálních materiálů českou společností Kalas. „Materiál má výborné aerodynamické vlastnosti. Povrch je podobný golfovému míčku. Jde vlastně o takové nepatrné výstupky, jež vytváří kolem těla ideální prostředí pro proudění vzduchu. Jde o vlákna, která hodně stahují stehenní svaly, ale i celé tělo," vyprávěl Ježek o nepatrném detailu, jenž českého borce dovedl k času 43:11 minut, což bylo pouhých 402 vteřin za vítězným Tonym Martinem.
„Firma dodává oblečení i české reprezentaci, takže už má moje míry. Vždy jenom dorazí člověk, který mi vezme míry, zda jsem někde výrazně nepřibral nebo nezhubnul," popisoval Ježek, jenž měl pro časovku na Tour de France k dispozici dvě speciální kombinézy. „Může se stát, že jedna praskne při rozjíždění nebo se člověk ušpiní o řetěz. A bylo by hloupé jít na start Tour de France se špinavou či potrhanou kombinézou," smál se Ježek.