Hlavní obsah

Alonso se těší, jak v roce 2015 vletí do světa cyklistiky. Založí gigantický mezinárodní tým

Jan KrůtaSport.czPrávo

Pilot formule 1 Fernando Alonso už nyní chystá plány na vstup do velké cyklistiky. Sice mu nevyšlo okamžité převzetí krachující španělské stáje Euskaltel-Euskadi, ale na rok 2015 založí zbrusu nový gigantický mezinárodní tým.

Foto: Shizuo Kambayashi, ČTK/AP

Španělský pilot Fernando Alonso se už těší na rozjezd své cyklistické stáje.

Článek

„V tuhle chvíli je to hotová věc," říká sportovní ředitel stáje Etixx-Ihned a trenér české reprezentace René Andrle, který řadu let závodil ve španělských týmech. „Alonso už má vybrané lidi, se kterými bude tým dělat. Každý o něm ví, že je totální cyklistický fanatik, který všechno sleduje," prozradil Andrle.

Alonso se nedávno objevil jako host na silničním mistrovství světa ve Florencii, kde jednal s řadou lidí ze světa cyklistiky. Údajně oslovil i bývalého skvělého profesionála Paola Bettiniho, současného trenéra italské reprezentace. „Už jednal i se závodníky, kterým hodí laso, a spekuluje se, že by měl hospodařit s ročním rozpočtem kolem dvaceti miliónů eur," řekl Andrle.

Cyklistika je jeho vášní

Alonso kromě toho, že je cyklistickým fanouškem, na kole sám aktivně jezdí. Ročně najede v rámci přípravy v sedle až deset tisíc kilometrů. „Cyklistika je mou vášní a vybudování nového týmu je velkou výzvou," nechal se slyšet španělský pilot.

Jeho manažer Luis Garcia Abad už hovořil o konkrétních krocích, který byly podniknuty. „Nějaké dohody se sponzory jsou podepsány. Konkrétní podobu týmu představíme během prvního dne volna na Tour de France 2014," prozradil.

„Přivedeme nové sponzory, kteří dosud v cyklistice nefigurovali," oznámil a zároveň popřel spekulace, že jedním z nich bude banka Santander, která je sponzorem Alonsova týmu Ferrari.

Alonso se na všech klíčových jednáních osobně podílí. „Chce přenést to nejlepší z formule 1 do cyklistiky a naopak. Týká se to různých technologií, marketingu, propagace i třeba speciálních lékařských prohlídek," dodal jezdcův agent.

Dá šanci Španělům?

Otázkou je, kteří závodníci budou za Alonsův tým jezdit. Všeobecně se očekává, že dá příležitost i několika svým krajanům, protože španělská cyklistika teď zažívá poměrně velkou krizi. V elitním seskupení WorldTour zůstal pouze Movistar, tradiční baskický tým Euskaltel zkrachoval, letošní sezóna byla jeho poslední.

Ještě v současné době je patnáct závodníků Euskaltelu bez práce. Včetně borců kalibru S. Sáncheze nebo Antona. Z této formace sehnali zatím práci jen Sicard (Europcar), Nieve (Sky), Landa (Astana), bratři Izaguirreovi jdou do Movistaru a Portugalec Mestre bude závodit za kontinentální tým Efapel.

„Žádnou nabídku jsem nedostal," řekl olympijský vítěz z Pekingu 2008 Samuel Sánchez španělskému deníku Deia. „Nezbývá, než doufat," dodal 35letý borec, který byl jedním z nejdéle sloužících závodníků Euskaltelu. „Hodně mě konec tohoto týmu mrzí, byli jsme jedna rodina a najednou se její rozpad nedá zachránit. Pro člověka, jako jsem já, který v tomto týmu strávil čtrnáct let, je to hodně bolestivé," uvedl Sánchez, třetí muž Tour de France 2010.

Pokud někde podepíše jen na rok, zřejmě by po něm na sezónu 2015 sáhl i Alonso. Do svého týmu chce přilákat hodně zvučná jména, ale nehodlá jít cestou vyplácení závodníků ze smluv. Současná situace by mu tudíž nahrála daleko víc. „Ale nebylo možné to tak rychle zrealizovat," vysvětlil španělský pilot formule 1.

Reklama