Hlavní obsah

OBRAZEM: Africké scenérie berou dech. Sjet Kulhavého je nereálné, tuší biker Hynek

Poškozený řetěz týmového parťáka sebral českému bikerovi Kristianu Hynkovi poslední naděje na obhajobu triumfu v Cape Epic, nejtěžším závodě planety horských kol. Pětatřicetiletý borec ve službách týmu Topeak Ergon okupuje společně s týmovým partnerem Albanem Lakatou druhé místo a na první pozici ztrácí téměř jedenáct minut. V páteční etapě místo plánovaného útoku řešily problém s řetězem, který postihl rakouského borce. „Je nereálné manko smazat jen výkonnostně," připouští Hynek.

Foto: Michal Červený

Kristián Hynek (vpravo) a Alban Lakata opravují přetržený řetěz při páteční etapě Cape Epic.

Článek
Fotogalerie

V pátek jste se chtěli pokusit ukrojit část náskoku vedoucího týmu, ale nakonec vaše ztráta narostla. Co se na trati přihodilo?

Nejprve měl Alban defekt, ale nejednalo se o vážný problém, protože jsme měli v zádech podpůrný tým. Vzali jsme si od nich kolo a pokračovali, přičemž jsme ztratili asi devadesát vteřin. Jeli jsme na maximum a manko snižovali. Když jsme byli za čelem asi čtyřicet vteřin, Albanovi se ve sjezdu zkroutil řetěz a přetrhnul se.

Jednalo se z vašeho pohledu o klíčový okamžik boje o celkové vítězství? Vzal poškozený řetěz poslední naději atakovat celkové prvenství?

Při výměně naše ztráta narostla. Nedařilo se nám rozdělat spojku řetězu, byli jsme nervózní. Když jsme odjížděli z technické zóny, ztráceli jsme přes šest minut. Bylo strašně těžké namotivovat se, z nás obou bylo cítit zklamání. Ale přestože jsme nejeli úplně optimálně, ztrátu jsme snižovali.

Existovala v další části etapy ještě naděje čelo závodu dojet a ztrátu minimalizovat?

Byli jsme frustrovaní. Problém s řetězem a následná oprava nás psychicky zdeptala. Zbývalo devadesát kilometrů do cíle, které jsme absolvovali vlastně sami. Pokud jsme některý ze slabších týmů dojeli, nevydrželi naše tempo. V jednom okamžiku jsme ztráceli už jen devadesát vteřin. Já se cítil výborně, Alban si v závěru etapy v jednom z kopců vybral slabší chvilku a trošku jsme ztratili. Ale naším největším problémem jsou defekty, které nás brzdí až příliš.

Pomýšlíte ještě na obhajobu loňského vítězství nebo je ztráta jedenácti minut na Kulhavého se Sauserem nesmazatelná?

Sjet kluky jen na výkonnost je absolutně nereálné. Museli bychom v každé etapě najet přes pět minut, což prostě není možné. Jedinou naší nadějí jsou technické problémy soupeřů. Tudíž se v posledních dvou dnech závodu pokusíme vybojovat letošní první etapové vítězství a udržet průběžné druhé místo.

Reklama

Související témata: