Hlavní obsah

Hledal cestu, jak zlepšit výkony. A protože nepatří do škatulky, zvolil klukovsky prosté řešení

Nové Město na Moravě

Sbírkou triumfů se naprosto vymyká! Vyhrál všechno, co je ve světě horských kol možné. Český biker Jaroslav Kulhavý rozhodně nepatří do kategorie sportovců, pro něž jeden úspěch znamená naplnění kariéry. Nenasyta z Ústí nad Orlicí chce dál vítězit. Na startu nového ročníku světového poháru v Novém Městě na Moravě poutal mimořádnou pozornost nejen třicetiletý fenomenální závodník, ale i nevšední doplněk, který má posloužit k dalším skvělým výsledkům.

Foto: Michal Červený

Olympijský šampión Jaroslav Kulhavý v duhovém dresu mistra světa.

Článek
Fotogalerie

Nejde přitom o nic převratného, nýbrž o naplnění dětského snu. Kulhavý totiž za sportovními bitvami nově putuje sportovním strojem Ghibli, který pochází z dílen Maserati. „Nejde o žádný rozmar, ale dílek skládačky, který mi několika procenty pomůže k lepším výkonům," věří český závodník, jenž patří k favoritům nedělní bitvy ve Vysočina Aréně. „Zkrátil jsem přesuny mezi závody, tudíž mám více času na regeneraci a tréninky. Navíc do auta klidně složím i dvě kola, takže jsem vždy připraven do akce," ujišťuje Kulhavý, že sportovní žihadlo dokáže využít ve všech směrech.

„Jako náctiletý kluk jsem začínal s Mitsubishi Colt GTi, které mělo sto čtyřicet koní. Neskutečná raketa. Říkalo se tomu Ferrari pro chudé. Později jsem při cestování za závody používal spíše rozměrnější vozidla. Samozřejmě mi dělalo radost, když jsem z auta vyndal kola a naházel tam deset pytlů cementu na stavbu. Ale jízdní zážitek moc velký nebyl, komfort také nic moc. A záda mě bolela pravidelně. Tohle jsem odboural. Pro někoho jde o malichernost, ale v době, kdy na trati rozhodují vteřiny, jde o jeden z velkých střípků," vypravuje Kulhavý.

Do milionového stroje cement nedává. „Ale už jsem v něm odvezl dlažbu. Když jsem ji u jednoho obchodního centra nakládal, lidi na mě koukali dost divně," směje se český biker, že pro potřeby související se zvelebováním rodinného sídla dokáže využít i sportovní žihadlo.

Během víkendu v Novém Městě na Moravě Kulhavého „miláčka" parkujícího hned vedle týmového stanu Specialized fanoušci studovali se stejnou intenzitou, jako výkony českých reprezentantů na trati.

Soupeři se zajímali

„Budím docela velkou pozornost. Když jsem přijel na první závody, soupeři se zajímali hodně. Nutno říct, že auto poutá i pozornost policistů. Ale nechci jezdit vlakem, takže jsem opatrný. Spíše si užívám takovou klukovskou radost ze zrychlení. A hlavně se nikdy nechovám za volantem arogantně. Snažím se vžít do role řidičů, kteří vyjedou s vozem jednou za týden, nebo do jejich reakcí přiměřených věku. Kolo mě totiž na silnici naučilo obezřetnosti," připomíná Kulhavý, že pravidlně brázdí silnicie na jednostopém stroji.

„Myslím, že život není jen o praktických věcech. Není špatné se někdy odlišit. Ale abych byl upřímný. Kulhavý na fatbiku během zimní přípravy poutal větší pozornost než Kulhavý v Maserati," vypravuje úspěšný český reprezentant. „Každopádně s tímhle autem do škatulky člověk nezapadne."

Rozhodně se odlišuje sbírkou velkých triumfů. Doma má zlato z olympijských her v Londýně, titul mistra světa z cross country i maratónu, obě disciplíny ovládl i při evropských šampionátech, byl králem světového poháru a dvakrát vyhrál nejtěžší etapové klání bikerů Cape Epic. V letošní sezóně by Kulhavý rád ovládl Evropské hry v Baku a sbíral skvělé výsledky ve světovém poháru, aby posílil sebevědomí před olympijskou sezónou. „Rio už mám v hlavě," přiznává Kulhavý, že si uvědomuje, jak se přiblížila obhajoba životního úspěchu.

„Ve srovnání s loňským rokem byla příprava stoprocentní. Pochopitelně úplně nevím, co od sebe mohu v prvním závodě čekat, protože absolutní konkurence se nikde nesešla. Ale doma se chci ukázat a vybojovat pro lidi parádní výsledek," přeje si Kulhavý.

Reklama