Hlavní obsah

Bambulu střídá u cyklokrosové reprezentace Dlask, jehož kariéra končila dopingovým prohřeškem

Praha

Novým trenérem cyklokrosové reprezentace byl po Stanislavu Bambulovi jmenován bývalý závodník Petr Dlask. Osmatřicetiletý držitel stříbra z mistrovství světa 2001 se přitom před dvěma lety potýkal s dopingovým nálezem. Ke změně dochází rovněž na postu šéfa cyklokrosové komise Českého svazu cyklistiky, kde Čestmíra Kalaše nahradil Petr Balogh.

Foto: Michal Červený

Cyklokrosař Martin Bína, ilustrační snímek

Článek

Bambula rezignoval na svou funkci po necelých pěti letech. Odstoupil po domácím světovém šampionátu v Táboře. Dlask byl jmenován na základě návrhu cyklokrosové komise a podle svých slov nabídku dlouho zvažoval.

"Věděl jsem, jak to je těžká pozice, ale zlákala mě i možnost spolupráce s Petrem Baloghem, který je do práce nadšený. Po zvážení všech okolností jsem se rozhodl nabídku přijmout, protože cyklokros mám strašně rád, je to moje srdeční záležitost," uvedl pro svazový web Dlask.

Sám ještě před dvěma lety závodil, ale v květnu 2013 měl pozitivní test na clenbuterol. Hájil se sice tvrzením, že se proti dopingovým pravidlům provinil pouze z nevědomosti prostřednictvím léků, které užíval na nachlazení, přesto dostal dvouletý zákaz startu.

S ohledem na ústup ze slávy, který prožívá český cyklokros v posledních letech, plánuje pětinásobný mistr republiky hodně pracovat hlavně s mladými jezdci. "Musíme zkusit s tím něco udělat, něco, co krosu pomůže. Bude potřeba je vychovat a vštípit jim, že je potřeba nejen maximálně trénovat, ale hlavně závodit a závodit i venku, zkrátka začít makat," prohlásil Dlask.

V nové generaci je prý nutné vyvolat pocit vážnosti reprezentace. "Aby to, že pojedou v národních barvách, pro ně byla čest. Tak jako v dřívějších letech, kdy to pro nás byla svátost a v každé kategorii bylo plno závodníků a urputný boj o místa v týmu, zatímco nyní je problém naplnit kvótu," připomněl Dlask.

I proto chce usilovat o co nejvíce zahraničních startů. "To je ten největší hnací motor pro porovnání výkonnosti s konkurencí. Zatím v hlavě nějaký plán přípravy mám, ale napřed se musím s jezdci potkat, zjistit jak a o co stojí. Určitě bych chtěl preferovat kmenové cyklokrosaře, tak jak tomu bylo dříve, i když vím, že musíme začít především od těch nejmenších a práce nás čeká hodně," dodal Dlask.

Reklama