Hlavní obsah

König před cestou do Kataru sní o medaili: Máme silný tým a můžeme jet o pódium

Praha

Nedělní pekelná klasika Kolem Lombardie měla být tečkou za letošní sezónou českého cyklisty Leopolda Königa. Jenže stáj Sky, které rodák z Moravské Třebové do konce roku patří, byl zařazen do sestavy pro týmovou časovku na mistrovství světa (9.-16. října), a tak v Kataru nastoupí i v národním dresu při individuálním boji s chronometrem. „Chtěl jsem stejně jezdit až do osmnáctého října, kdy je první soustředění mého příštího týmu, protože sezónu jsem měl kvůli zranění omezenou,“ nedělá si těžkou hlavu borec, jenž bude od příštího roku jezdit v barvách uskupení Bora.

Foto: Dejong Peter, ČTK

Český cyklista Leopold König.

Článek

Sezóna už je prakticky minulostí, šampionát se navíc kvůli počasí odsunul ještě o čtrnáct dnů. V jakém rozpoložení před mistrovstvím jste?

Neměl jsem kvůli zranění v první polovině sezóny tolik závodních dnů, tudíž se cítím pořád relativně čerstvý a těším se. V neděli jsem absolvoval Kolem Lombardie, asi nejtěžší klasiku, a cítím se pořád relativně dobře.

Lombardii jste však nedokončil...

Byl to docela extrém. Během závodu musí cyklisté absolvovat přes čtyři a půl tisíce výškových metrů, navíc tyhle jednorázové závody jsou nevyzpytatelné. Já neměl vyloženě svůj den a úplně mi to nevyšlo.

A jaké budou vaše ambice pro mistrovství světa?

Při časovce jednotlivců bych se rád vešel do desátého místa, za určité konstelace by to mohlo jít do pětky, protože po olympijských hrách v Riu někteří závodníci jako Cancellara a Froome startovat nebudou. V té týmové časovce hned první den šampionátu bychom třeba mohli figurovat i v boji o pódium.

Na olympijských hrách jste v časovce obsadil jedenáctou příčku. Je reálné na šampionátu umístění vylepšit?

V Riu jsem byl z výsledku trochu zklamaný. Ale čas byl ovlivněný počasím, když naší první skupině pršelo. Nechci se vymlouvat, ale za konstantních podmínek byla pozice mezi nejlepšími osmi reálná.

Po třítýdenní Vueltě jste o startu na mistrovství světa vůbec neuvažoval. Co změnilo vaše rozhodnutí?

Když se naskytla příležitost jet obě časovky. Je to šance se i v časovce nějakým způsobem zlepšit a nabrat další zkušenosti. Půjde o dlouhou časovku po rovině, relativně technickou. A týmy jsou v šesti lidech, z toho si také nějaké zkušenosti odnesu.

Měli jste příležitost s dalšími parťáky ladit spolupráci?

Ne. Ale pátého odlétám a v dějišti budeme mít tři tréninky, abychom se dali dohromady jako tým. Není to ideální. Ale původně se týmová časovka kvůli rozbrojům Mezinárodní cyklistické unie s týmy neměla vůbec jet. Přesto jsme se dozvěděli, že BMC a Etixx se sjížděli už minulý týden na autodromech. Ale v našem týmu jsou Thomas, Kiryjenka či Kwiatkowski. Budeme bojovat.

Podle jmen je sestava Sky velmi dobrá.

Máme silný tým, a proto tvrdím, že pódium je reálné. Nechci tvrdit, že pojedeme na vítězství, protože BMC se na tuto akci připravuje skoro celý rok a mají vynikající závodníky. Záleží i na našem přístupu a motivaci. Stačí, aby jeden či dva lidi z týmu nebyli v hlavě stoprocentní a je to problém.

Ještě nikdy v historii neměl žádný z českých cyklistů medaili ze silničního mistrovství světa profesionálů. Je pro vás pódium o to větší motivací?

Rozhodně. Věřím, že medaili můžeme vybojovat. Záleží na okolnostech.

V Kataru jste nikdy nezávodil. Budou vám vyhovovat tamní podmínky?

Podle informací by mělo být kolem čtyřiceti stupňů. Jedeme s určitým časovým předstihem, abychom se stihli na vysoké teploty aklimatizovat. Mně navíc vedro vyhovuje. Nejvíce jsem zvědavý na vítr. Poryvy mají být podle předpovědí velké. A také není ideální, že jediným kopcem je jen nadjezd nad dálnicí, ale musím se s tím poprat.

Jaká se volí strategie pro jízdu ve velkém vichru, který má závody provázet?

V balíku je to hlava na hlavě, každý se tlačí dopředu, aby se v zatáčce, dostal co nejvíc vpřed. Je to často spurt na jednu zatáčku. V časovce družstev, jestli bude foukat, rozestupy mezi námi budou naopak větší. Člověk si musí hlídat, aby si nepřeložil přední kolo. Může to být dost nebezpečné.

Reklama